Рада повернула закон Януковича про акцизний сбір на авто [ Редагувати ]
Не засіб пересування, а розкіш. Автівки з великим об'ємом двигуна обклали збором у 120 тисяч гривень. Сплачувати його необхідно буде поступово.
Поповнити держскарбницю доведеться і за переобладнані авто - з вантажних на пасажирські. Чия це ініціатива і хто нагріє на цьому руки?
В наступному сюжеті.
Власникам авто з трилітровими двигунами - доведеться розщедритись. У держскарбницю - сто двадцять тисяч гривень. Не одразу, а за п'ять років.
Це бюджетна ініціатива Кабміну, затверджена парламентом.
"Не всі автомобілі з такими даними характеристики є розкішними. Несправедливо, що людина взяла "Мітсубісі Вегон" дизельний він платитиме рівно стільки ж грошей, як платитиме людина, яка їздить на Мерседесі "Гелендвагені", припустимо з мотором 6,3", - пояснює Денис Гаркавенко, продавець дорогих авто.
А ось комерційний автобізнес. Депутати повернули акцизний збір на переобладнання вантажівок у пасажирський транспорт. Більшість підприємців вже розпродують своє майно. Інакше, кажуть - збанкрутують.
"Від 2 до 10 тисяч євро. Це так в законі прописано. Чому євро, коли у нас національна валюта гривня, незрозуміло. Цей акциз навіть вище, ніж вартість деяких автомобілів, які приганяються з-за кордону для переобладнання. Це повністю вбиває наш бізнес", - говорить Юрій, підприємець з Бердичева.
"У фірмах таких будуть скорочення однозначно, крім того імпортери будуть однозначно зменшувати залишки товарів на складі, для переобладнання, не буде сенсу утримувати такі склади. Якщо зараз заїхати у Львівську область, то 70% машин - це переобладнані якісь бусики", - говорить Юрій, підприємець зі Львова.
Весна 2014. Бізнесмени під стінами Верховної Ради вимагають скасувати акцизний збір на авто, прийнятий владою Януковича.
"Цей акциз за переобладнання він був відмінений одразу після "Революції Гідності" одним з перших законів. а зараз він знову відновлений", - говорить Оксана Продан, співавтор законопроекту про скасування акцизу за переобладнання транспортного засобу.
А ось в Укравтопромі нововведенням раді - конкуренти будуть у мінусі.
"Воно дозволить, я так думаю, підтримати вітчизняного автовиробника, з'явиться стимул для виробництва цієї техніки в Україні", - говорить Юхим Хазан, віце-президент Асоціації "Укравтопром".
Ринок застиг. Попиту немає. Особливо на розкішні авто з трилітровими двигунами? Дистриб'ютори уже готові поступитися в ціні.
"В даних умовах - за результатами 2014 року падіння на авторинку сягнуло 50% - на сьогоднішній день дозволить собі додатково заробляти якісь кошти. На сьогоднішній день всі ведуть політику максимальної лояльності до клієнта", - говорить Олександр Гулак, генеральний директор автоцентру у Києві.
Та чи готові покупці в умовах нестабільності радіти торгу і прощатися з грішми? І де гарантії, що Кабмін завтра не підніме планку на розкіш ще вище?
Людмила Горбач, Олена Мітясова, Ольга Рицар, Василь Мєновщиков, Новини, телеканал "Інтер".