Ігор Гринів: Наступний пункт мирного врегулювання - виведення російських військ [ Редагувати ]

У парламенті був прийнятий ряд законів щодо Донбасу. Ці закони - один з пунктів Мінських домовленностей. Наступний крок за Росією, вона повинна вивести війська з території Луганської та Донецької областей. Про важливість для країни та Донбасу зокрема прийнятих законів розповів "Подробицям" Ігор Гринів, заступник Глави Адміністрації Президента України.
- Поясніть спокій Турчинова при непрацюючому табло. Чому воно не працювало і чому, все-таки, була порушена процедура?
- Це добре, що вам зрозуміло, чому одні радіють, а другі ні. Мені не зрозуміло. Мені здається, що бажання розв’язувати конфлікти військовим, а не мирним шляхом - це не є нормальним. Всі мають хотіти миру, тому насправді має радіти ціла Україна.
Ми зробили крок до миру. Ми зробили можливим, щоб у країні почався мирний процес, щоб в країні вже запанував мир. Але сьогодні парламент зробив крок, який зробив мирне регулювання на Донбасі більш можливим.
- До цього ми повернемося пізніше і детально поговоримо. Скажіть, чи була дотримана процедура?
- Мені здається, багато погано розуміють процедуру парламенту. У цій карточці, ще до минулого скликання було два поля, на якому було написано "відкрите голосування" і "закрите голосування". Якщо повертаєш "закритим голосуванням", табло гасне. Бо по тій лампочці на табло все видно. Хто, як проголосував. Зелена, жовта чи червона. І сьогодні було прийнято рішення провести голосування, це засідання у закритому режимі.
- Тепер давайте докладніше про збурення і схвалення. Які закони сьогодні були прийняті в парламенті? Що це дасть Донбасу? Що це дасть Україні?
- Нажаль, політики увійшли в виборчу компанію. І перетворюють, в тому числі і сьогоднішній процес, виключно на можливість декорації своїх політичних принципів і політичних позицій. І тому використовують навіть неправильні назви в законах.
В законі "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей" не іде мова про Донбас, іде мова про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах. Йде мова про окремі райони, про окремі міста.
Не йде мова про ДНР і ЛНР. Ніякий "край" не створюється. Нема і маленького слова про федералізацію. Децентралізація іде, районні ради на цій території. В них будуть більші права.
Прав був Соболєв, коли казав, що в них буде народна міліція, але ця міліція не буде мати права слідства і буде здійснювати слідство центральна міліція. Вони будуть обирати районні ради, але районні ради будуть призначатись з Києва.
- А на сході України хочуть цього? Вони на це погодяться?
- Розумієте, іде процес пошуку мирного врегулювання. Те, що було підписано в Мінську має відповідну кількість пунктів. Ми дійшли до тих пунктів, які сьогодні пройшли. Оці закони були тими пунктами, які знайшли компроміс.
Ніколи не може один виграти, а інший програти. Тільки тоді успіх, коли один і другий в чомусь поступились. А наступний пункт буде виведення російських військ з цих територій.
І в Мінській угоді це написано. Але не можливо дійти до пункту 8, не пройшовши пункт 5 і пункт 6.
- Компроміси з Москвою були? Тиск з боку Москви був? Якщо так, то які гарантовані поступки з боку Росії ми отримали?
- Насправді не тиск Росії був, а ми мали справу з військовою агресією зі сторони Росії. І добре, що ми зупинили Росію, бо розвиток цього конфлікту міг би мати надзвичайно непередбачені наслідки.
Тому слово "тиск", напевно, замале слово в тій ситуації, яка була. Розуміння про те, що переможців не буде і що це все може зайти задалеко, як і в світовому становищі Росії, так і в безпосередньо ситуації в регіоні.
Ми входимо в зиму. Зараз необхідно навести порядок на цих територіях: запустити туди ремонтні бригади, запустити терміново туди тепло, дати гроші. Весь світ готовий дати гроші цим регіонам. Тому, на мою думку, це були взаємні поступки.
Чи є довіра між двома сторонами? Думаю, немає. Кожен день, це все висить на волоску. Але кожен день працює на мир.
- На це вже встигли відреагувати і самі терористи. Вони претендують на всю територію Донецької та Луганської областей. А один з ідеологів невизнаної республіки "Новоросії", Денис Пушилін, навіть заявив: "Можливість створення незалежної народної міліції - це визнання легітимності незаконних збройних формувань". Ось як з такими розмовляти?
- Хай спочатку між собою поговорять. Ми прекрасно розуміємо, що на сьогоднішній день легітимних представників людей, які живуть на цій території, немає. Бо більшість з цих людей насправді самопроголошені.
Вони не мають політичної відповідальності і можуть говорити будь що. Ми розуміємо, що проблема існує, але відбудуться вибори, так чи інакше їх оберуть люди.
Так чи інакше, вони будуть нести відповідальність не тільки за переговори. Їм прийдеться завтра забезпечити порядок у дитячому садочку.
- Це якщо вірити в те, що вони будуть піклуватися.
- Ми всі дивились фільм про "13 район". Ніхто ніколи не міг подумати, що подібна ситуація буде в Україні. Але в таких складних анклавах, де дійсно на якийсь час панує злочинність, де панують хаос і безпорядок, де нема взагалі правил гри, це все одно має закінчитись.
Я не ідеаліст і не романтик, щоб казати що завтра там буде все нормально, але це крок. І ще одне, закон має обмежуючу дію. Він втрачає повністю всю свою дію через три роки. Він може закінчитися і через півроку, якщо наведеться порядок.
- Сьогодні одночасно Київ і Страсбург, два парламенти, підписали дві ратифікації. Прозвучала думка: "Є тільки один ворог - це не реформована Україна". Коли Україна стане реформованою?
- Не просто нереформована, а є корупційна. Тому ніяка війна не може бути виправданням відстрочки реформ.
Тому на наступному тижні, коли президент повернеться зі Сполучених Штатів Америки, буде презентована "стратегія 2020", тобто програма націлена на боротьбу з корупцією. Програма націлена на реальне реформування нової країни.
- Ігор Олексійович, але це якось не в'яжеться з останніми заявами уряду, який каже, що час війни - це не час реформ.
- Президент має достатньо можливостей для того, щоб здійснювати розробку цих реформ. Найближчим часом ми оберемо новий парламент, який набере новий уряд і цей новий уряд буде мати всі можливості , для того, щоб реалізувати план реформ президента.