Дорожники України відмовляються від грошей [ Редагувати ]
Непотрібні мільйони. У Черкаській області не можуть освоїти гроші, виділені на ремонт доріг. Із першого січня траси місцевого значення по всій країні мають відремонтувати коштом місцевих бюджетів та субвенції "дорожнього фонду". Але в регіоні досі не використали жодної копійки. У чому причина давайте подивимося.
Ось так, перелітаючи через ями, жителі села Благодатне вже п'ятий рік добиралися додому розбитою дорогою. Офіційно це траса обласного значення Благодатне - Вороненці. З січня її, як і ще чотири з половиною тисячі кілометрів подібних доріг, автодор передав на баланс місцевих органів влади. Стан їх, після цього не поліпшився.
"Тут немає дороги, це не дорога - це напрямок".
Золотоніському району після децентралізації дісталися 430 кілометрів розбитих доріг. Привести їх до належного стану відразу - завдання непосильне для місцевих бюджетів. Тому робитимуть поступово.
"На сьогоднішній день із державного бюджету для Золотононіського району віділено 40 мільйонів гривень. Із районного та Сільських бюджетів передбачається виділення коштів 12.5 мільйонів гривень, як співфінансування", - говорить Володимир Денисенко, перший заступник голови золотоніської райадміністрації.
40 мільйонів гривень це цільова субвенція з державного "дорожнього фонду". З цього року кожна область разом з дорогами отримала і частину коштів на їх ремонт. Черкаській виділили - майже 400 мільйонів гривень. Чиновники ледь почали їх освоювати.
Ось так освоюють перші "дорожні" чотири мільйони на трасі Благодатне-вороненці. Столична фірма виграла тендер на поточний ремонт. Запевняють їхні технології укладання - перевірені роками.
"Яма срезана, фрезой срезана. Смолой смалена, кинули, закрыли его залатали, поехали дальше, а туда дальше будет сплошной безямковый работа. Туда дальше продолжаем до пяти километров", - говорить Григорій, працівник фірми з ремонту доріг.
Утім, проблеми в тому, що гроші не освоєні директор служби автодоріг не бачить.
"Роботи будуть виконані вчасно, якісно, з дотримання температурного режимів. Відповідно на підприємстві є фахівці, які ведуть нагляд за роботами, за якістю матеріалів і виконанням робіт", - говорить Ігор Франчук, директор державного підприємства "Служба місцевих доріг" в Черкаській області.
Якщо ж до кінця року субвенцію з Дорожнього фонду підприємство не встигне освоїти, нічого страшного не станеться - переконаний чиновник. Гроші просто повернуться до держбюджету.