Німеччина провела черговий "Берлінале" [ Редагувати ]
Рецепт від усіх криз - це кіно. У Німеччині завершився "сезон полювання на ведмедів". Учора на врочистій церемонії міжнародне журі роздало головні трофеї кінофестивалю "Берлінале" - золотого та срібних ведмедів. "Золотого" - головний приз - уперше в історії конкурсу отримала стрічка з Перу.
"Молоко страждань" режисерки Клаудії Льоси - це історія молодої жінки, яка страждає від наслідків громадянської війни.
"Срібними ведмедями" "Берлінале" відзначили роботи "Всі інші" та "Велетень".
Цьогорічний "Берлінале" став першим кінофестивалем, який проходив під знаком "фінансової кризи". Багато хто побоювався, що через економічні негаразди глядачі в кіно не підуть. Але цього не сталося. Навпаки, на "Берлінале" продали рекордну кількість квитків.
Чому під час фінансової кризи люди почали частіше ходити в кіно, дізнавалася Тетяна Логунова.
Він сміливий і непідкупний агент Інтерполу, який розслідує махінації у фінансовому світі. Разом із помічницею - прокурором із Нью-Йорка - він оголошує війну одному з найбільших банків світу. Ризикуючи життям, парочка розплутує корупційні схеми, виводить на чисту воду банкірів, які з мовчазної згоди політиків нелегально торгують зброєю і викриває систему, здатну на все, заради наживи.
Фінансовий трилер німецького режисера Тома Тиквера The Interational відкрив фестиваль "Берлінале" і став його найгучнішою сенсацією. Більш актуального фільму, коли увесь світ потерпає від фінансової кризи, годі було й шукати. Сам режисер зізнавався: то все інтуїція, знімати фільм він почав ще шість років тому, коли про кризу ніхто й не думав.
Том Тиквер, режисер фільму The International:
- Коли ми починали знімати фільм, багато хто казав, що не можна виставляти приватний банк злодієм. Мовляв, люди не зрозуміють. Але ми хотіли показати систему, яка підриває себе зсередини. І те, що саме зараз це і відбувається - неймовірний збіг. Мильна бульбашка луснула саме тоді, коли картина була готова.
Крім роботи Тома Тиквера на "Берлінале" показали ще кілька фільмів про фінансову кризу. Фестиваль, який вважає своєю візитівкою серйозне кіно, не зачепити цю тему просто не міг. На екрані була криза. А поза екраном - самі прибутки. На зло фінансовій прірві німці вишикувались у довгі черги за квитками в кіно.
- Я хочу подивитися фільми відомих німецьких режисерів. А у моєї подруги інші смаки.
- Мені більше до вподоби роботи молодих майстрів з усієї Європи. Перегляну всі, які зможу. Ми з другом домовилися не економити.
Цього року на "Берлінале" продали рекордну кількість квитків - понад 350 тисяч. Показали рекордну кількість фільмів - більше 400. А червоною доріжкою фестивалю ходили самі зірки: Леонардо ді Капріо та Моніка Белуччі, Кіану Рівз та Кейт Уінслет.
Кіно кризи не боїться - сяяв від задоволення директор "Берлінале" Дітер Косслік.
Дітер Косслік, директор фестивалю "Берлінале":
- На фестиваль криза ніяк не вплинула. Навпаки, ми б'ємо рекорди. У скрутні часи люди завжди йдуть в кіно. Так було під час Великої депресії, так було в Німеччині після Другої світової війни, і саме це відбувається і зараз. Люди хочуть відволіктися і про все забути, хоча б на пару годин.
Кінобумом може похвалитися не тільки німецький "Берлінале". У кінотеатрах Франції, Британії та Сполучених Штатів через фінансову кризу теж побільшало глядачів. Квиток у кіно коштує дешевше, ніж, скажімо, вечеря в ресторані, а емоцій дарує куди більше.
У кіновиробників є шанс пережити кризу кажуть експерти. Якщо, звісно, їхня продукція буде якісною.
Беккі Пробст директор кіноринку "Берлінале":
- Ситуація на світовому ринку кіно стабільна. Звісно, покупці кінопродукції стали більш вередливими, але хороше кіно вони купують. І знаєте чому? У ці непевні часи чого хоче людина? Вона хоче опинитися у зачиненій кімнаті з іншими людьми, разом плакати і сміятися. Разом з іншими на деякий час забути про світ за дверима цієї кімнати. А кіно дарує таку можливість.
Фільми як ліки від депресії рекомендують і психологи. У медицині є навіть такий термін - кінотерапія. Пацієнтам, які переживають від невпевненості у завтрашньому дні, страждають від нещасного кохання або потерпають через проблеми у сім'ї, лікарі рекомендують подивитися хороше кіно.
Гала Зальцманн, психолог:
- Звісно, від серйозної психічної хвороби - кіно не врятує. Але від депресії - запросто. Якщо людина переживає через фінансові негаразди чи якісь інші проблеми, хороший фільм може підняти їй настрій, втішити. Це як чоловікам солодке з'їсти, а жінкам купити подарунок чи косметику.
Відвідувачка "Берлінале":
- Я приїхала на "Берлінале" з Кельна, і тому щовечора ходжу на сеанси. Я дуже люблю кіно, і навіть через кризу не буду собі відмовляти. Зекономлю на іншому, але тільки не на фільмах.
Конкретні фільми своїм пацієнтам психологи не прописують. Що дивитися - мелодрами, комедії чи трилери - кожен обирає сам. Головне, щоб фільм був позитивний і обов'язково з хеппі-ендом.
Тетяна Логунова, кореспондент:
- Кіно - як пігулки від депресії. Без рецепту, в кожному кінотеатрі або вдома перед телевізором. Можливо, кажуть психологи, комусь такі ліки й не допоможуть, але й не зашкодять. Єдине, що радять, - не надто захоплюватись і час від часу все-таки повертатися до реального життя.
Тетяна Логунова, В’ячеслав Фролов, "Подробиці тижня", телеканал "Інтер"