В Украине хотят запретить рекламу медпрепаратов [ Редагувати ]
Заборонити рекламу ліків на телебаченні, в газетах і на білбордах. Скрізь, окрім спеціалізованих медичних видань. З такою ініціативою вже вкотре виступив Уряд і подав до Верховної Ради відповідний законопроект. У Мінохорони здоров'я переконані: відсутність реклами змусить українців звертатися за порадою до лікарів, а не ковтати пігулки, повіривши красивим обіцянкам. Чи зникне самолікування - у фахівців розпитували наші кореспонденти.
Захворів - до лікаря. Правильна в теорії форула на практиці часто не спрацьовує. Самолікування в Україні "процвітає" - скаржаться у МОЗ. І в усьому звинувачують рекламу. Мовляв, це вона вбиває в голови довірливих громадян переконання, що одна таблетка може вилікувати від різних бід.
Людмила Коношевич, керівник фармацевтичного управління Мінохорони здоров'я України:
- Це, велика проблема. Симптоми можуть бути однакові, але захворювання різні і вони повинні лікуватися різними методами і це повинен визначити тільки фахівець-лікар.
У тому, що реклама медикаментів не потрібна, переконаний і президент Всеукраїнської ради захисту прав пацієнтів Віктор Сердюк. Але в те, що після її заборони люди почнуть частіше звертатися до лікарів - сумнівається.
Віктор Сердюк, президент Всеукраїнської ради захисту прав пацієнтів:
- Людина не піде до лікаря, тому що це треба зробити над собою зусилля. Тому що лікар на нього не чекає і додаткового блага у вигляді безкоштовного рецепта або зі знижкою не випише. Людина прийде до фармацевта, фармацевт йому посміхнеться і пояснить, що з'їсти.
Заборона рекламувати таблетки з телеекранів і сторінок преси не зменшить кількість охочих лікуватися самотужки. Зате боляче вдарить по всіх засобах масової інформації, заявляють медійники. Щорічні втрати, лише телеканалів, становитимуть понад чотириста мільйонів гривень.
Катерина Котенко, виконавчий директор індустріального телевізійного комітету:
- Зарплати, виробництво нових телевізійних проектів - це саме дороге, що є у телеканалів, і відповідно, зменшення такої частини грошей буде означати окрім скорочення робочих місць відсутність запуску нових проектів, в тому числі соціально відповідальних проектів.
У країнах Євросоюзу реклама медикаментів дозволена останні 8 років. Щоправда, за умов суворого контролю її змісту, мовляв, це купити можна, але потрібно бути обережним. У європейській Асоціації з прав споживачів переконані - люди мають отримувати інформацію з різних джерел. А найголовніше - держава повинна забезпечити пацієнтам доступ до якісної медичної допомоги в будь-якій ситуації.
Ірина Романова, Валентина Левицька, Новини, Телеканал "Інтер".