Чи переживе українська кіноіндустрія коронакризу [ Редагувати ]
Коронакриза вдарила по всій економіці. І одна зі сфер, яка постраждала найбільше - кіновиробництво. І хоча процес уже потрохи відновлюють, працювати доводиться по-новому. Та й демонструвати нові фільми не легко - навіть у відкриті кінотеатри люди не поспішають.
Чи переживе українська кіноіндустрія коронакризу? Що відбувається зараз на знімальних майданчиках і чи варто чекати на повернення улюблених зірок? Ірина Баглай побувала за кіношними лаштунками.
Не буде ані кіно, ані театрів, тільки суцільне телебачення. Хто б думав, що цей жарт з фільму стане реальністю. 4 місяці кіно протримали на паузі. Порожні кінотеатри, згорнуті знімальні майданчики. І туманне майбутнє вітчизняної індустрії вплетене в світову тенденцію. Численна кількість прем’єр опинилася не на екранах, а на полицях. Мільярдні втрати і армія безробітних костюмерів, гримерів. Коронавірус вдарив по цьому організму чи не найпотужніше. Та зрештою нарешті прозвучала команда - мотор. Поїхали.
Поцілунки та обійми в кадрі. Як передати всі відтінки почуттів, аби глядач повірив, а закон не покарав? Це перше над чим ламали голови кіношники разом із юристами після переходу від карантину суворого в режим адаптивного.
Анна Скок виконавчий продюсер телесеріалу "Роман із детективом", FILM.UA Group:
Если написано актеры целуются, персонаж целуется, если этого требует жанр то этого никак не избежать Как здесь соблюдать дистанцию? Никак. Смеялись, думали, может, надо переписать сцену. Какие-то мы можем переписать, но не все.
Якщо із любовними сценами все зрозуміло. Кохання і дистанція несумісні. То що робити із гримом? Тут теж близького контакту не уникнути. Довелося призвичаюватися:
Хоча гримери кажуть - стерильності дотримувалися і до СOVID-19.
Під кожного актора робиться косметичка, є категорія тих, хто самі гримуються. - Ви керуєте ними? – Так, вони накладають тон, а ми вже корегуємо як нам потрібно.
Анна Міненко художниця з гриму:
Мы держим дистанцию, а вот и актеры. А на самом деле актрисы красивые, потому что у нас такой художник по гриму я довольна всегда собой. Мы не нарушили карантин, мы семья.
Родина - це добре, але перестрахуватися ніколи не зайве. Перед запуском ще однієї новинки українського кіно - про життя Григорія Сковороди - групу вирішили протестувати.
Сергій Лисенко, режисер:
Ми зробимо тест всім напередодні. Знімальний день це 10-12 годин, у людей є час тільки, щоб перепочити, поспати і знову в кадр.
Маски, рукавички, санітайзери - нова стаття витрат у бюджетах проектів. А ще...
Яна Нікітенко, художниця костюмів:
Збільшили кількість пральних засобів і дезінфекції, а так не набагато більше.
Але просто неба дихати можна на повні груди.
Анна Скок, виконавча продюсерка:
Они, скажем так, отсидели самополженный срок самоизоляции карантина и мы на сегодняшний день уверены в состоянии здоровья. Соблюдать масочный режим сейчас, когда на открытых площадках мы соблюдаем дифференцированный масочный режим.
Світлана Коробкіна керівниця відділу маркетингу та PR "STAR MEDIA":
Мы проводили тесты, просматривали списки сотрудников, чтобы не превышать допустимое количество.
Чимало нових проектів стартували ще до оголошення карантину в Україні. І саме вони найболючіше відчули вимушену заморозку. Хоча від точних цифр кіномитці утримуються, але у світовому масштабі це мільярдні втрати. Були укомплектовані знімальні групи та ухвалені бюджети. Затверджена сезонність зйомок. І все це перекреслив карантин. Пощастило тим, чия професія дозволяла залишатися вдома.
Сохранить команду, сохранить людей, перевести их максимально на удаленку и не останавливать те производственные процессы, которые были запущены. Составили графики работы и обеспечили транспортом сотрудников.
А от найважче було тим, хто працює за лаштунками - фрілансерам. Бо вони - повністю втратили заробіток.
Тетяна Маркова, художниця з гриму:
В основном мужчины уходили на другую профессию на разные профессии чтобы выживать. Например развозить еду. Человек шел работал на заправке.
Художній фільм Толока, який спродюсував Пилип Іллєнко, за день до оголошення локдауну встигли презентувати глядачу.
Пилип Іллєнко продюсер, голова Державного агентства з питань кіно (2014-2019):
У фільмі толока творці передбачили якими способами різними руйнується українська хата, єдиний спосіб який не згадали це епідемія. Толока - це те, що допомагало українцям долати біди, толока повертається в кінотеатри.
Із відкриттям кінотеатрів Толока і відзняті раніше українські фільми повернуться на великий екран. Але поки зали порожні.
Сергій Лисенко, режисер:
Зараз мене дуже лякає те, що у свідомості наших потенційних глядачів кінотеатри можуть асоціюватися з місцем де небезпечно. Неможливо оголосити карантин, щоб люди перестали спілкуватися.
Гарний час для популяризації саме українського кіно, каже колишній очільник Держкіно. Тим більше Голлівуд не поспішає поповнювати кінотеку. Проте чи буде за що знімати наше кіно.
Цьогоріч у бюджет на підтримку кінематографу заклали й так доволі малі гроші, а коронавірус скоротив їх до менш ніж півмільярда. Тому виживати доведеться або за рахунок зйомок фільмів на замовлення телеканалів, або ж адаптуватися до нової діджиталізованої реальності. Розрахунок на диванного глядача у кінотеатрі онлайн. Та найскладніше - це привчити українців платити за домашній перегляд.
Пилипп Іллєнко, продюсер, голова Державного агентства з питань кіно (2014-2019):
Далеко не всі готові платити за щось, коли є поруч є безкоштовно те саме. Ми бачимо, як наша поліція може закривати ресторани, кафе, ті ж кінотеатри. А чомусь с піратськими сайтами в мережі інтернет цього не стається, мабуть комусь це потрібно.
Життя повернулося на знімальні майданчики. Справжнє, а не награне. А бажання знову працювати, знищило страх перед хворобою.
Володимир Талашко, народний артист України:
Я кашляю не тому що я хворію, а тому що я переживаю, ні в актора може бути страх тільки один - це знання або не знання тексту.
Не боїться коронавірусу і головна героїня нового серіалу - Євгенія Серебреннікова. Хоча COVID-19 різко змінив її плани і замість запланованих трьох тижнів, вона залишилася у Києві на карантинні місяці.
Євгенія Серебреннікова, акторка:
Так получилось, что до сих пор у меня не получилось уехать и я с тем же набором вещей прожив в карантин здесь так и пробыла.
А комусь ці 4 місяці дали змогу вдосконалити свою майстерність. Онлайн.
Анна Міненко, художниця з гриму:
Обучение у меня было на высоком уровне и бесплатно, потому что много специалистов в моей профессии показывали мастер классы из разных стран и я это впитывала в себя.
Євгенія Серебреннікова, акторка:
Мне неудобства карантин не вызвал вообще если честно, все кто меня знает по ходу из-за меня, потому что я 3 года работала как ненормальная и не отдыхала, карантин дал мне возможность отдохнуть.
А от чи не стане осінь карантиннішою за весну? В кіно розписали свій антикризовий сценарій. А можливо, саме у нас знімуть перший блокбастер про COVID-19, що захопив світ.