Новий акциз: що буде з цінами на пальне з 1 вересня [ Редагувати ]
Пальне дорожчатиме. Уже за два дні має зрости акцизний збір на пальне. Це передбачено законом, який Верховна Рада ухвалила ще 18-го липня. Утім, поки що президент його не підписав. Тож, чи матимемо восени нові цінники на пальне? Як вони зміняться у разі набрання чинності закону і який вплив матимуть на роботу бізнесу в умовах постійних відключень? Докладніше Даніїл Снісар.
Ціни на пальне можуть зрости вже восени!
Акцизний податок в Україні на нафтопродукти буде зростати до 2028 року.
Скільки коштуватиме бензин, дизель і скраплений газ? І як їхнє здорожчання вплине на вартість товарів і послуг? З'ясуємо далі!
Так звучить столиця і десятки інших населених пунктів цього тижня. Після нетривалої перерви підприємці знову вимушені виставляти генератори, аби бізнес не простоював.
Олеся, працівниця салону краси:
У нас працює салон від генератора.
Леся - майстер манікюру, працює в салоні в середмісті Києва. Тут мають світло під час відключень завдяки нещодавно придбаному генератору.
Олеся, працівниця салону краси:
Якби його не було - ми б не могли працювати взагалі. Тому що сьогодні, наприклад, світла вже немає 6 годин. Але дівчата працюють, ми працюємо. Чим більше ми працюємо, тим більше ми його використовуємо.
Щоб забезпечити електрикою приміщення, косметичний інвентар - працівницям салону доводиться кожні кілька годин заливати у генератор пальне.
Леся, майстер манікюру, подолог краси:
- Десь за день у нас виходить дві отакі боклажки по 10 літрів. Тобто, 20 літрів ми заливаємо. - Який вид пального? - Дизель.
20 літрів дизеля за актуальної ціни - це близько 1200 гривень додаткових витрат для салону на робочий день. Але навіть за таких умов цінники у салоні поки не змінюють.
Олеся, працівниця салону краси:
Ми не змінювали ціни, тому що всі розуміли, що всі в такому не дуже гарному становищі. Тому ціни у нас залишилися такі, як є. Воно виходить дорого. І електрика також виходить дорого. Але поки так. Може буде підняття цін. Але не зараз.
Не зараз, а ймовірно після податкових змін. Закон про підвищення акцизів на моторне паливо Верховна Рада ухвалила в липні. Згідно з ним податок на нафтопродукти в Україні вже з першого вересня має почати збільшуватися. Це відбуватиметься кожні 6 місяців.
Олександр Сіренко, аналітик консалтингової компанії "Нафторинок":
Акцизи нараховуються в євро. Євро, як ми знаємо, у нас подорожчав - перетнув межу у 46 гривень за одне євро. І згідно з цими розрахунками, за новим податком, з першого вересня бензини мають подорожчати на 1.57 грн, дизельне пальне - на 2 гривні 8 копійок. І найбільше подорожчання очікується на скрапленому газі - 5 гривень 23 копійки.
Андрій Новак, голова комітету економістів України:
Ефект - він з одного боку на кілька десятків мільярдів гривень, буде більше надходжень саме від акцизу на пальне. Але, відповідно, буде менше надходжень від оподаткування інших товарів і послуг, якими споживач тепер буде нехтувати, споживати менше, заради того, щоб оплачувати дорожче пальне.
Наскільки зростання цін на пальне вплине на ціноутворення? Залежатиме від того, яку частку у собівартості займають, наприклад, транспортні послуги.
Андрій Новак, голова комітету економістів України:
Безумовно, це товари нетривалого зберігання, тобто продукти харчування, які треба постійно і часто підвозити. Тому, перш за все, треба очікувати зростання цін на харчові продукти. Ну, а далі ланцюгова реакція - всюди, де є транспортні витрати, потягне за собою підвищення цін на товари та послуги.
Даніїл Снісар, кореспондент:
Відключення світла, вартість пального - чинники нерозривно пов'язані із ціноутворенням послуг і товарів. Взяти, наприклад, каву. Для її приготування потрібна кавомашина. А для кавомашини необхідний струм. Якщо його у мережі немає - запускають генератор.
Зв'язок простий: чим довше працює генератор, тим більше пального він споживає. Відповідно, якщо вартість палива зростає - ціна кінцевого продукту, в такому випадку - кави, також збільшиться.
Зараз працювати у такий спосіб - змінювати ціни - вимушені зокрема підприємства малого бізнесу: невеличкі кафе, кав'ярні та пекарні, де електроенергія - значна складова виготовлення продукту. Пальне для генераторів закуповують на заправках.
Олександр Сіренко, аналітик консалтингової компанії "Нафторинок":
На жаль, нам кацапи це принесли з великою бідою - нового споживача. Це генераторні установки малої та середньої потужності. Це споживання бензину і дизельного пального. Великі підприємства запасаються нафтопродуктами наперед, для того, щоб забезпечити себе у відключення електроенергією.
Експерти кажуть: зміну вартості палива також суттєво відчують в населених пунктах, в тому числі й прифронтових, де у побуті використовують газ у балонах. Саме він серед інших видів пального здорожчає найбільше.