Китай обмежує експорт деталей для дронів [ Редагувати ]
З Нового року Китай обмежує постачання деталей для дронів у США та Європу. І це може вплинути на виробництво безпілотників в Україні. Про це повідомляє агентство Bloomberg. Оглядачі зазначають, що Пекін відчутно скоротить продаж основних компонентів для дронів.
Під питанням і українське виробництво, адже багато компаній покладаються саме на деталі з КНР. Михайло Манилюк знайшов розробників, які створили ФПВ-дрон, який на 90% складається з вітчизняних деталей.
Він досить маневровий і здатен летіти зі швидкістю в понад двісті п’ятдесят кілометрів за годину!
Цей зенітний дрон призначений для знищення російських "Шахедів". Нині його випробовують.
Руслан Тихий, представник компанії-розробника:
Керується дуже комфортно, тому доганяти "Шахед" повинен влучно. Ми працюємо над програмним забезпеченням, щоб полегшити роботу оператора при ураженні "Шахеда".
"Антишахед" розробники зібрали із китайських деталей. Їх надалі хочуть замінити на вітчизняні.
Андрій Беднарський, представник компанії-розробника:
Якщо ми говоримо про корпус - це можна робити все тут, якщо ми говоримо про пропелери - так само, так само мотори можна вже робити в Україні. Ми хочемо також зібрати даний виріб на українських деталях.
За даними Мінстратегпром, в Україні більше як дві сотні підприємств випускають безпілотники різних типів, здебільшого з китайських комплектувальних. Зокрема, через низьку ціну на них.
Валерій Романенко, авіаексперт:
Чому китайське, тому що воно найдешевше. Ми дуже залежні. Весь світ залежний від китайського виробництва. Всі компоненти, переважна більшість компонентів - вони китайські.
Китай досі залишається найбільшим виробником дешевих деталей. І за деякими оцінками, контролює близько вісімдесяти відсотків ринку комерційних БПЛА. Восени тамтешні підприємства з виготовлення двигунів, акумуляторів і контролерів польоту дронів обмежили обсяги, або ж взагалі припинили постачання. Утім, це не надто вплинуло на випуск БпЛА в Україні - кажуть військові аналітики.
Валерій Романенко, авіаексперт:
Експорт з Китаю заборонений після першого вересня, то це не сильно сказалося. Я думаю, що наші виробники думають наперед. Не залежати від одного поставника. Ми ж моментально переключилися на Сполучені Штати, як тільки Китай заборонив там поставки, але не забороняв для Сполучених Штатів. Там по вартості плюс два-три долари, і ми все це отримували зі Сполучених Штатів.
Уже з наступного місяця Пекін може запровадити суворіші обмеження на постачання компонентів для безпілотників! Про це пише видання Bloomberg, посилаючись на анонімні джерела. На цей випадок українські виробники дронів продумували "план Б".
Богдан Долінце, експерт з питань розвитку авіаційного ринку:
Є певні компоненти й комплектуючі різних виробів і різних дронів, які в принципі Україна може виробляти на своїй території, і це звісно стосується таких більш простих технологій, тобто мова там іде про двигуни, мова йде про різні плати. В принципі деякі українські виробники вже виготовляють і продають.
Цей ФПВ-дрон на дев'яносто відсотків виготовлений з українських деталей! Лише камера привезена з-за кордону.
Андрій Беднарський, представник компанії-розробника:
Антена, управління, польотний контролер, відеопередавач, сама рама, мотори такі довгоочікувані, які ми чекали, тому що це наразі доволі складне виробництво, і ми виробників підтримуємо. Таке ком'юніті у нас робиться: і виробники деталей, і виробники дронів.
Керувати таким ударником дуже легко і зручно.
Руслан Тихий, представник компанії-розробника:
Він дуже класний, тому що він український. Дуже комфортний в управлінні. Він налаштований максимально комфортно, максимально продуктивно для польотів, щоб наші військові не тратили час на його налаштування.
Цей дрон несе близько чотирьох кілограмів бойового навантаження. Та й деталі, вироблені в Україні, якісніші за китайські. Дефекти виправляють одразу на місці.
Ілля Бахвалов, представник компанії-розробника:
Якість - вона досить на високому рівні. Ми тестуємо щось разом, даємо свої рекомендації... І вони можуть швидше це впровадити. З Китаєм, на жаль, такого нема. Те, що постачається, то й приходить. Бувало й браковані деталі, котрі просто викидаються, витрачаються кошти на це і час.
Вітчизняні комплектувальні відносно дорожчі за китайські. Щоправда, не всі.
Ілля Бахвалов, представник компанії-розробника:
Ціна, скажімо так, на деякі деталі майже така сама, на деякі ще трошки дорожча. Але по нашому спілкуванню з виробниками, вони розуміють цю проблематику і намагаються створити аналог за ціною.
Розробники кажуть: досі залежать від чипів. Адже Україна не спроможна їх виробляти самостійно. Для цього потрібні мільярдні фінансові вливання і фахівці, яких ще до війни, переманили до себе іноземні компанії.
Андрій Беднарський, представник компанії-розробника:
Є можливість ці чипи купувати не в Китаї. Наша головна мета - бути незалежними від Китаю.
Якщо Китай запровадить обмеження на продаж своїх деталей, вітчизняні виробники зможуть купувати мікросхеми, електроніку та сировину в країн-партнерок. І збирати з них компоненти для залізних "пташок" в Україні.
Ілля Бахвалов, представник компанії-розробника:
Буде краще для України, тому що гроші залишаються в Україні, працюють на економіку, створюються робочі місця, оплачуються податки. Люди задіяні в допомозі фронту, допомозі армії. Це дуже важливо.
Першу партію з двадцяти українських дронів розробники днями повезуть військовикам на фронт. Наступного разу таких ФПВ зроблять більше, якщо українці будуть донатити.
Дрони, як патрони. Їх потрібно багато, кожний день 24/7.