В "Укравтодорі" розповіли, коли в державі з'являться європейські дороги [ Редагувати ]
Як ефективно розподіляти гроші, призначені для ремонту і будівництва трас, і як контролювати витрати? Про це говорили напередодні учасники зустрічі в "Укравтодорі". Які ідеї озвучували та що вирішили - далі у сюжеті.
Відзвітувати про витрачені гроші і визначити фронт робіт на рік. Така основна мета засідання в "Укравтодорі". Обговорити ситуацію з дорогами зібралися всі - і керівництво відомства, і губернатори, і учасники тендерів, і громадські активісти. Щоб відремонтованих шляхів у країні побільшало, в "Укравтодорі" пропонують внести зміни і до сфери фінансування робіт, і до системи контролю за їх проведенням. Відповідальною відтепер буде - і місцева влада.
"Області отримають не тільки більше фінансування, але й більшу відповідальність за ремонти та утримання доріг. Це є стабільний фонд фінансування, та планування не тільки ремонтно-будівельних робіт, але і також планування розвитку дорожніх компаній", - переконаний Славомир Новак, виконувач обов'язків голови "Укравтодору".
Одна з перешкод у вирішенні проблеми - тендери, які не завжди проводяться чесно. Своє слово тут може сказати СБУ. Принаймні - щодо контролю за проведенням конкурсів. Але при цьому - не заважаючи розвиткові бізнесу.
"Хочу запевнити, що служба безпеки в першу чергу здійснює всі заходи для того, щоб Україна була інвестиційно-приваблива. По-друге, щоб розвиток дорожньої галузі в Україні був об'єктвним, був прозорим і діяльність служби безпеки була покладено безпосередньо на прозорість тих чи інших дій, які здійснюються чи то в державі, чи то в бізнесі", - заявив Андрій Негляд, заступник начальника Головного управління контррозвідувального захисту економіки держави.
Цьогоріч на будівництво та обслуговування автошляхів виділили біля 45 мільярдів гривень, це вдвічі більше, аніж торік. Але і цих грошей може забракнути - майже половина піде на погашення заборгованостей і зарплати працівникам. Але й решту коштів необхідно контролювати.
"Насправді фінансів виділяється не так і мало. Просто питання в тому, що вони використовуються неефективно. Громадські організації повинні мати доступ до контролю за цими фінансами і до інформації, яка би дозволила перевірити наскільки надані дані повні і достовірні", - переконаний Роман Бочкала, координатор громадської організації "Стоп корупції".
Обговорювали не тільки як контролювати роботи, але й як завершити розпочате. Приміром, один з масштабних проектів - трасу "Гданськ - Одеса". Учасники наради дійшли висновку, що подібні засідання - за участю не тільки профільних чиновників, але й громадськості та силовиків - надзвичайно важливі.