Провідні компанії відмовилися від одноразового пластику [ Редагувати ]
Велика пластикова угода. Майже триста компаній, урядів та громадських організацій підписали договір про заборону використання одноразових пластикових виробів. Серед них - великі світові корпорації, які продукують найбільше такого сміття на планеті.
Чи стане цей крок історичним, і що саме тепер робитимуть сторони угоди - про це далі в сюжеті.
"Кока-кола", "Пепсі", "Нестле", "Джонсонс", "Данон", "Філіпс" - перелік корпорацій, які погодилися по-новому підійти до вирішення проблеми забруднення планети пластиком - чималий.
В ООН цей крок назвали найбільш амбіційним в історії зусиллям з боротьби з пластиком. Ініціювала рух британка Еллен Мак-Артур, відома яхтсменка, яка у 2005 році встановила світовий рекорд зі швидкісного плавання навколо світу. На те, щоб зібрати таку підтримку, у неї пішли роки.
"Нам потрібно змінити систему. І мова не про прибирання пляжів, хоча, це, звісно, необхідно. І якщо ще 3 роки тому 12 топ-менеджерів сиділи і думали, що робити, - то тепер ми залучили також владу міст та регіонів. І ми маємо понад 10% світового ринку пластикової упаковки у вазі. Вони пообіцяли зробити 100% своїх упаковок придатними для повторного використання, переробки або компосту до 2025 року", - заявила Еллен Мак-Артур, засновниця благодійної фундації Ellen MacArthur Foundation Ellen.
Компанії уже розробили чимало рішень. Наприклад, виробники газованих напоїв планують пропонувати концентрат, який покупці зможуть розводити з водою вдома. Проте питання, як змусити їх звикнути до нового способу споживання - відкрите.
Наші нові пляшки можна буде використовувати багато разів, - але люди просто не хочуть незручностей, пов'язаних з такою необхідністю. Вони, як і раніше, вважають за краще купити повну пляшку і викинути порожню. Я хотів би знайти спосіб зламати цю звичку. Це було б справді величезним зрушенням.
Ініціатори проекту, натомість, вважають, що покупцям спершу треба дати вибір, а тоді система запрацює.
Тим часом інша глобальна еко-ініціатива - Паризька кліматична угода - поки що не надто результативна. Згідно з останнім звітом, лише 16 зі 137 країн, які підписали угоду, - мають достатньо амбіційний національний план, аби виконати обіцянки. З розвинених країн можуть впоратися лише Канада, Норвегія, Японія та Сінгапур. Загалом же зусиль для скорочення шкідливих викидів в атмосферу доклали 58 країн, тобто менше половини підписантів угоди.