Киянам обіцяють здорожчання проїзду у метро [ Редагувати ]
Приїхали. Незабаром ціна на проїзд у столичній підземці може зрости майже втричі, а у наземному транспорті ще вище. У метрополітені нарахували обгрунтований тариф 21 гривня, інакше прогнозують транспортний колапс. Чому така ціна і наскільки вона виправдана? Розбирався Олександр Васильченко.
Зранку на роботу, ввечері додому. Спускатися у підземку, розповідає киянин Костянтин, доводиться регулярно.
Костянтин, житель Києва:
Метрополітен, це той спосіб добиратися, який найбільше мені підходить і я намагаюсь завжди використовувати метрополітен.
Та навіть пересування лише за необхідності, запевняє чоловік, влітає у копійчину.
Костянтин, житель Києва:
30 днів помножити на 16 це мінімум, це сума яка виходить у мене в місяць.
А невдовзі, може бути ще більше. Керівники підземки звернулися до КМДА з проханням надати півтора мільярда гривень допомоги. Бо вже не можуть платити зарплати працівникам. Аналогічна ситуація і в Київпастрансі.
Тариф 8 гривень, який не змінювався від 2018 - нерентабельний. Обгрунтованою ціною проїзду на метро вважають 21 гривню. У наземному транспорті цілих 25. Таким імовірним майбутнім змінам не надто раді пасажири ані в підземці.
В метрополітені виправдовуються, мовляв, пандемія коронавірусу добиває підприємство.
Наталія Макогон, заступниця начальника КП "Київський метрополітен":
В 2019 році при пасажиропотоці 1 млн 500 тис пасажирів щодня ми перевезли за місяць ми перевезли фактично 180 млн пасажирів. На сьогодні за 4 місяць 21 року ми маємо 85 млн пасажирів.
У підземці запевняють, якщо не виправити ситуацію зараз, то вже незабаром на столицю чекатимуть серйозні проблеми. Час роботи підприємства доведеться зменшити, а інтервали між потягами збільшити.
Наталія Макогон, заступниця начальника КП "Київський метрополітен":
Ми змушені піти на дуже непопулярні кроки і перевести частину наших працівників, весь адміністративний блок на чотириденний робочий день замість п'яти денного, а це відбивається на рівні заробітної плати працівників. Це близько трьох тисяч людей.
Підраховують збитки і приватні перевізники. Дехто збільшив ціну на проїзд з початком локдауну. Втім, загальне обговорення збільшення вартості проїзду в маршрутках відбудеться тільки наступного тижня.
Ігор Мойсеєнко, голова ГО "Асоціація перевізників Києва та області":
Вартість проїзду будуть підіймати, але несуттєво. Тобто, річ не йде про 20 гривень і не про 15 гривень. Думаю, не більше 10 гривень буде складати цей тариф і то не на всіх маршрутах.
На збільшення вартості проїзду втричі, не варто розраховувати і комунальним перевізникам, запевняють в КМДА.
Микола Поворозник, заступник голови Київської міської державної адміністрації:
Ну поки не говоримо взагалі про ціну ні 21, ні 25, називались різні цифри. Звичайно тут можна залишити яким воно є на сьогоднішній день, компенсувати цю різницю з громадського бюджету, але на жаль розміри бюджету не є безмежними.
В Міністерстві фінансів іншої думки.
Олександр Кава, заступник міністра фінансів України:
Бюджет Києва цього року сягає понад 60 млрд грн. Це найбільший бюджет серед міст України і цих коштів достатньо, щоб покривати усі необхідні видатки, зокрема і видатки і на перевезення пасажирів.
Ба більше, переконує Олександр Кава, від 2018 кияни і так сплачують за проїзд забагато.
Олександр Кава, заступник міністра фінансів України:
Видатки середнього киянина будуть значно більше. А проїзний який розповсюджується лише на муніципальний транспорт, тобто не розповсюджується в маршрутках, тобто коштує 1300 грн, це майже вдвічі дорожче ніж проїзний в Варшаві, Празі чи Будапешті.
Втім, в КМДА не виключають, що тариф таки збільшать. Оптимальною вартістю вже називають 15 гривень за проїзд.