Украинские реки серьезно мелеют [ Редагувати ]
Українському річковому флоту - вільний фарватер. Нині дно Дніпра намагаються чистити, однак земснаряди працюють лише на найбільш небезпечних ділянках. Іншим річкам пощастило ще менше. Водні артерії замулюються, а річки викреслюють з переліку судохідних. Із плавання повернувся Руслан Ярмолюк.
Капітан Володимир Ганжа йде прямо фарватером Дніпра. По обидва боки русла - мілина. Каже, найскладніша ділянка біля Дарницького мосту. Тут при будівництві мостовики намили піщану косу.
Шендерук Валерій, заступник начальника ДП "Укрводшлях":
- Чотириста тисяч метрів треба викинути, щоб суда типу 301 та 302 заходили безперепятственно.
У цьому місті фарватер розчищають двохсот-тонним земснарядом.
Яроцкий Руслан, командир земснаряда:
- Производительность моего земснаряда 500 кубов, надо учитывать еще длинну бухты. Сейчас у меня где-то 150 метров кубических в час.
Інші річки теж чекають на капітальне прибирання. Проте грошей у бюджеті бракує.
Аркадій Кузьмін, в.о начальника ДП "Укрводшлях":
- Для підтрики підприєсмвту потрібно 136 мільйонів на 2011 35 виділено. Роботи виконуються на тих дільницях, на котрих загрожує безпеці судноплавства.
Щороку через несанкціоноване вибирання піску та замулення, річки мілкішають й втрачають судноплавство. Такою стала Десна. Фарватер Дніпра ще підтримують, але кораблів класу море-річка у порту поменшало.
Руслан Ярмолюк, Вололдимир Самченко, Ігор Антонюк, Новини, Телеканал "Інтер".