Заводу "Антонов" замовили 43 літаки [ Редагувати ]
43 літаки замовили українському авіаційному підприємству "Антонов". Про це розповіли на самому заводі. Нині потужності не дозволяють випускати таку кількість літаків. В тому числі і через залежність від імпортних деталей.
Україні вдалось знизити частку російських деталей з 50 до 10 відсотків. Надалі компанія планує освоїти випуск необхідних елементів на українських підприємствах. Про нові висоти української авіації - далі у нашому сюжеті.
В ангарі Київського авіазаводу вже не перший рік вкриваються пилом більше десятка наполовину зібраних машин. Переважно - це 158 АНи. І немає жодної гарантії, що коли-небудь вони піднімуться у небо.
Композитні матеріали для обшивки, бортове обладнання, деякі фрагменти корпусу - все це і ще багато іншого мало надійти з Росії. Але східні партнери контракти не виконали.
Причому, перебої з постачанням почалися ще задовго до того, як у Києві вирішили відмовитися від кооперації з Москвою в авіаційній галузі.
"Останні роки підприємство Антонов, його випуск продуктів становив 1.5-2 планера буквально на рік", - говорить Роман Романов, голова Укроборонпрому.
Тепер на заводі активно шукають заміну російським компонентам.
Новий проект - літак Ан-132 - планують зібрати без жодної виготовленої в Росії деталі. Двигуни купуватимуть в Канаді, гвинти - в Британії, електроніку - у Франції.
Гроші на побудову першої машини дають Близькосхідні партнери. Там українські Ани мають чудову репутацію - завдяки своїй надійності та невибагливості.
"Проект реалізується спільно із нашим партнером - Королівством Саудівською Аравією. Центром наукових досліджень і технологій імені короля Абдулазіза", - говорить Олександр Хохлов, керівник програми АН-132 авіаційного заводу "Антонов".
"На сьогоднішній день потужності дозволяють нам тут призвести 12 літаків на рік", - говорить Михайло Гвоздєв в.о.генерального директора авіаційного заводу "Антонов".
У сусідньому цеху збирають вантажний Ан-178. Машина отримала безліч схвальних відгуків на останньому авіасалоні в Ле-Бурже. Перший 178-й українці створювали разом з росіянами.
А от другий - доведеться робити самим. Зараз конструктори активно шукають заміну російським агрегатам. Наприклад, виробника шасі вдалося знайти в Україні.
"Зараз стараються наші заводи їх робити. З цих же кресленнями, такі ж точно деталі, тільки що на інших підприємствах вже роблять", - говорить Леонід Ільченко, складальник авіаційного заводу "Антонов".
Заміна російських комплектуючих обладнанням, виготовленим у Європі та Америці, позначиться на собівартості українських літаків. Вона зросте.
Але разом з тим значно полегшиться процедура сертифікації. Що, як розраховують на столичному авіазаводі, дозволить на рівних конкурувати з провідними світовими виробниками.