У Португалії через страйк перевізників пального спорожніли автозаправки [ Редагувати ]
"Паливний бунт". У Португалії через страйк перевізників пального спорожніли автозаправки. 15 відсотків бензоколонок уже не працюють. Як реагують автомобілісти? знає Аліса Орлова.
На порозі енергетичної кризи опинилася Португалія. Водії бензовозів - вийшли на безстроковий страйк. Кажуть - допоки влада не виконає їхні вимоги - за кермо не сядуть. Вимагають, насамперед - підвищення мінімальної зарплати. Із шестисот тридцяти євро до дев'ятисот євро на місяць. А також - 8-годинний робочий день, без наднормових. Натомість роботодавці переконують - з усіма надбавками й доплатами водії і так отримують пристойні гроші.
"Цей страйк створює не надто хороший імідж Португалії за кордоном. А також дає зрозуміти, що тут зовсім не поважають трудові права. Люди їх змушені виборювати таким чином. А країна, уряд та роботодавці роблять усе можливе, щоб ці права обмежити. Я думаю, що уряд повинен змінити свою позицію і захищати тих, хто змушений працювати 15, 16, 17 годин на день в обмін на практично мінімальну зарплату в країні", - говорить Педро Пардальны, віце-президент спілки водіїв небезпечних вантажів.
В рамках запобіжних заходів уряд Португалії оголосив "енергетичну надзвичайну ситуацію". Тож, відсьогодні придбати можна буде лише 25 літрів на автівку, а на вантажівку - сто літрів. Рятувальні групи, аеропорти та поліція мають бути забезпечені на 100%. Тому влада наказала водіям забезпечити мінімальний рівень обслуговування, доставляючи пальне до аеропортів, лікарень і служб екстреної допомоги, а також 30% середніх щоденних запасів на АЗС у столиці Лісабоні і Порту, другому за величиною місті.
"Ми виконували мінімальні об'єми поставок з самого початку. Але попри це, все одно на адресу тих, хто виконувати поставки відмовився - почали надходити погрози, пропозиції хабарів, на них чинили тиск. Ба більше - тих, хто все ж таки від роботи не відмовився - увесь день супроводжує поліція та національна гвардія. Це не передбачалось узгодженою із владою домовленістю", - говорить Педро Пардальны, віце-президент спілки водіїв небезпечних вантажів.
Багато автомобілістів повністю заправили свої транспортні засоби перед початком страйку. За останні дні продажі бензину майже подвоїлися. Люди вже навчені "гірким досвідом". У квітні перевізники пального вже оголошували страйк. Тоді це причинило справжній хаос у країні.