На Черкащині десятки сіл опинилися під загрозою затоплення [ Редагувати ]

Десятки сіл на Черкащині можуть опинитися під водою. "Тясминська гребля", яка стримує Кременчуцьке водосховище руйнується на очах. Скільки ще протримається дамба і чи можна її врятувати з'ясовував Станіслав Кухарчук.
Майже два кілометри Тясминської греблі не ремонтувалися ще від часів її будівництва початку шістдесятих. Цю ділянку траси "Канів - Дніпро" місцеві водії між собою звуть "пекельним трампліном".
"Це просто жах, це просто жах і це реалії нашого життя, я в шоці чесно вам скажу", - сказав В'ячеслав, водій.
Ця гребля з насосною станцією бар'єр від Кременчуцького моря. Тут водосховище вище за суходіл та річку Тясмин на 10 метрів. За проектом, гребля мала виконувати лише гідротехнічну функцію.
"Спеціально ставили чоловіка, рахували списки за три доби 80 тяжких машин пройшло по цьому мощенню постійно тріщини, бо йде вібрація, загрузка", - сказав Сергій Кузуб, виконувач обов'язків начальника Тясминської дільниці Черкаського регіонального управління водних ресурсів.
У деяких місцях гребля вже просіла на півметра. Тріщить конструкція не лише зовні, а й із середини. Це приміщення з насосами розміщене під водою на глибині понад 2 метри. З обох боків на насосну станцію тиснуть річка та водосховище.
Та для греблі не так страшний тиск води, як багатотонні фури, запевняє начальник станції. Через шалену вібрацію греблю латають чи не щороку.
"Де були тріщини, де просочувалася вода то під тиском 250 атмосфер закачували смолу це по всій насосній, але от тут воно було саме більше то вже слідів не видно", - сказав Степан Журавель, начальник Тясминської насосної станції.
Найбільше тут побоюються прориву греблі. За найгіршими пронозами, Кременчуцьке водосховище може затопити щонайменше 16 тисяч гектарів суходолу. Жителі навколишніх сіл живуть мов на пороховій діжці.
Гребля може витримати тиск води ще не один десяток років, переконані в регіональному управлінні водних ресурсів. Але це за умови, що вантажний транспорт по ній не їздитиме.
"Сама дорога оця об'їзна навколо Чигирина, або, як я зазначив Канів Кременчук повинна проходити 400 метрів вище от цієї споруди, а її просто не побудували? А її просто не побудували", - сказав Олександр Бовсуновський, начальник Черкаського регіонального управління водних ресурсів.
Ані в області, ані в службі автомобільних доріг на цю проблему вже восьми рік ніхто не звертає уваги. У кого ще просити допомоги в управлінні водних ресурсів не знають. А от самотужки блокувати рух вантажного транспорту на греблі не мають права це частина траси державного значення.