Юрій Бойко заявив про необхідність відновлення вантажообігу портів Бердянська і Маріуполя [ Редагувати ]
Бердянський порт на межі виживання. Через ситуацію в Керченській протоці повноцінно працювати дуже складно, - кажуть на підприємстві. У такій самій ситуації і Маріупольський порт. Чи є вихід із кризи та який? - розбиралися наші кореспонденти.
Бердянський порт - одне з небагатьох підприємств, що наповнює бюджет курортного міста. Та вже п'ятий рік тут ледве зводять кінці з кінцями. З початком війни на Донбасі порт перестав перевантажувати й відправляти вугілля. А минулого року - втратив експорт металопродукції та глини. Причина - напружена ситуація в Керченській протоці.
"- Сколько теряет вот в сутки средний корабль на при простое?
- Смотря какое судно. Если судно 20-тысячник, то порядка 15 тысяч долларов в сутки.
- А стоит если он 5 дней?
- Там серьезные цифры. Поэтому судовладельцы пытаются нивелировать свои убытки. Они увеличивают фрахт. Да собственно даже отказываются идти сюда, как был уже, два судна просто судовладелец отказался идти".
У порту кажуть: власники вантажу змушені були переорієнтуватися з портів Азовського моря на чорноморські.
"- Грузы ушли.
- Отправители переориентировались.
- Мы не можем гарантировать.
- Понятно, это должен быть жесткий межправительственный какой-то такой договор, который позволит вам иметь уверенность в завтрашнем дне".
Лише за минулий рік - втрати Бердянського порту становили понад 4,5 мільйони доларів. Аби вижити - підприємство мало частково переорієнтуватися.
"Мы купили две судовых погрузмашины, и теперь спокойно работаем сами. 200 тысяч зерна в прошлом году, ну, вынужденная мера, когда мы понимали, что уже вот-вот от нас уйдет металл и глина".
За таких надскладних умов у Бердянський порт усе ж таки вдалося залучити унікальний вантаж - комплекти генераторів для будівництва вітрових електростанцій у сусідньому Приморському районі. Проте це завантажує портовиків роботою лише наполовину.
"Таком мощном порту как сейчас здесь, способном перевалить 4 миллиона тонн и больше, сегодня он переваливает 800 тысяч. То есть люди многие остались без работы. И это серьезно осложняет экономическую ситуацию в целом по региону. Поэтому задача - восстановить грузооборот портов и Бердянска и Мариуполя. Это задача, которая будет стоять сразу на официальных переговорах после смены власти. Потому что если этого не сделать, то регион может захереть и вся эта инфраструктура тоже", - заявив Юрій Бойко, народний депутат, засновник "Опозиційної платформи - За життя".
Під час поїздки до Маріуполя Юрій Бойко вкотре наголосив - аби не гинули люди, аби снаряди не руйнували їхні будинки, війну на сході необхідно зупинити. І без компромісу тут не обійтися. А щойно миру буде досягнуто - треба одразу починати відновлювати Донбас.
"Я считаю то, что Донбасс имеет колоссальную базу, предприятия которым нужно помочь и все усилия мои будут направлены, чтобы реанимировать предприятия на Донбассе, мы это уже делаем, мы помогаем, мы делаем все законы, которые необходимы для того, чтобы помочь территории, которая итак пострадала помочь переселенцам, которые отсюда уехали, их полтора млн по стране и государство на них не обращает должного внимания", - заявив Юрій Бойко, народний депутат, засновник "Опозиційної платформи - За життя".
Зниження тарифів на газ - до того розміру, який люди зможуть "потягти" - це наступний крок після відновлення миру в країні, - каже Юрій Бойко. І нагадує - наступного року влада пообіцяла МВФ, що газ подорожчає до 12 тисяч гривень.
"Сегодня это политика власти. которая задрала цены до 8 с половиной тысяч. И этот вопрос к сегодняшней власти, а то, что будет сделано - я сразу это отменю, поскольку когда я был министром энергетики, у нас цена газа была от 400 до 700 гривен. и люди это помнят. Вот это мой ответ", - заявив Юрій Бойко, народний депутат, засновник "Опозиційної платформи - За життя".
Як знизити ціни на газ - прописано в законопроекті, який опозиційонери зареєстрували у Верховній Раді. Це має бути суміш вітчизняного та імпортного палива. Що дасть змогу встановити ціни на рівні чотирьох тисяч дев'ятисот гривен для всіх споживачів