Черги на кордоні: хто заробляє на українських далекобійниках? [ Редагувати ]
На кордоні зі Словаччиною знову довжелезні черги. В Ужгороді застрягли понад 400 вантажівок. Чому людям доводиться по кілька днів фактично жити в машинах? І хто на цьому заробляє? Відповіді шукали наші кореспонденти.
Сварки та бійки від самого ранку. Так з'ясовують стосунки далекобійники, які застрягли в черзі до Українсько-Словацького кордону в Ужгороді. Перетинати кордон країн ЄС ваговози відтепер можуть тільки на цьому пункті пропуску. Адже вкотре закінчились дозволи на перетин кордону від Польщі. Водіям доводиться тижнями жити в кабінах. Кажуть, терпець увірвався.
"П'яту добу! За 18 годин ми ні разу не продвинулися ні на метр, немає ні води, ні туалету", - обурений Ігор Кравченко, далекобійник з Києва.
Головною причиною сварок є порушення черги. За останні кілька днів автівки до кордону майже не просунулися.
"Колєйка" начинається отсіля, а не відсіля, що це - отдєлльне государство?", - говорить Сергій, далекобійник із Запоріжжя.
Місцеві "бізнесмени" знайшли спосіб наживатися на черзі. І, фактично, влаштували на кордоні бізнес, беруть гроші, та поза чергою провозять "своїх", - розповідають водії.
"Попри цих пустих, вони ще запускають пачками гружоних за гроші, тобто є там відповідні люди, які тим занімаються - "за нал", вже кажуть, за безнал - як угодно", - обурений Юрій Грима, далекобійник з Харкова.
"Заводять туда то болгарів, то словаків, то турків - по 50 доларів беруть з каждой машини і всьо". - говорить Іван Кукалинець, далекобійник з Києва.
З іншого боку тягнеться колійка. Дальнобійники переконують - там їдуть ті, хто заплатив за експрес-проїзд.
Ті ж, хто швидко перетнув кордон запевняють - справа не в корупції, а у правилах. Мовляв, їдуть порожніми, тому дозволено не чекати черги.
"Є правила: пусті заїжджають на кордон, їдуть лівим пасом, нікому не мішають, лиш перед кордоном, перед заїздом - стають у загальну чергу", - говорить Дмитро, далекобійник із Закарпаття.
Однак, у законі таких правил немає, - пояснюють правоохоронці.
"Є в нас автомобілі, яким негайно треба перетинати кордон - це автомобілі, які перевозять продукти, які швидко псуються та АДМ-товари", - наголосив Віталій Стецько, лейтенант УП Закарпаття.
Далекобійники кажуть - не проти пропускати порожні вантажівки, адже для них на кордоні спрощена процедура щодо проїзду. Проте, просять поліцейських контролювати потік машин.
"Всі розумні, покажіть будь ласка документ, що у вас "скоропорт", це єрунда! Інвойс давай, чуєте, що просять, - ви таможники?"
Далекобійники переконані - займатися чергами на кордоні мають не тільки самі шофери з поліцейськими, а й керівництво держави. Адже проблема не лише у тому, що так створюються корупційні схеми. А ще й тому, що українські підприємці можуть втратити своїх бізнес партнерів. Оскільки не встигають вчасно доправити товар.
"15 числа загрузился, до границы я должен был зайти, хотя би за 10 дней, сегодня уже 25 число. У меня просрочка, на таможне, все!", - обурений Сергій Остапенко, далекобійник з Києва.
Отримати пояснення від прикордонників нам не вдалося. Жодних коментарів там поки не дають. Тим часом, черга розтягнулась на 8 кілометрів.