Новий "Шовковий шлях": в Україні закликали розвивати транзитний потенціал та залучати міжнародні інвестиції [ Редагувати ]
Ставка на інвестиції. Україна розпочала підготовку до залучення мільярдних вливань від бізнесу у масштабний міжнародний проект "Високошвидкісних магістралей" нового "Шовкового шляху", який має з'єднати Китай та Євросоюз. Якими будуть перші кроки? Дивіться у матеріалі.
Інноваційні рішення, розвиток внутрішніх ринків, іпортозаміщення та побудова промислової політики - з нуля. Науковці та представники бізнесу активно обговорюють - як посилити позиції України на глобальному промисловому ринку.
Анатолій Кінах, президент українського Союзу промисловців і підприємців:
В першу чергу нам необхідно сформувати, відповідну до сучасних викликів - національну транспортну стратегію, яка вимагає перегляду. Дуже важливо, щоб вона була пов'язана з програмою оновлення рухомого складу "Укрзалізниці". Дуже важливо, щоб Україна не втратила свій транзитний потенціал.
А транзитний потенціал це, зокрема, інвестиції. Понад 30 мільярдів доларів планують залучити на розвиток вітчизняної залізниці. Зокрема, нового "Шовкового шляху" - залізничного маршруту, який пролягатиме через сім країн і з'єднає Китай із Європою. Ініціатори проекту кажуть - інвесторів не бракує.
Сергій Рудковський, голова правління асоціації "Високошвидкісні магістралі":
Это проект государственно-частного партнерства, от государства - не предполагается финансирование здесь. На первом этапе государство участвует - землей. Государство будет являться конциндентом. Инвестор будет являться концессионером. Сегодня у нас порядка, в три раза превышает предложение по инвестициям, чем нам для этого необходимо. Мы готовы, на уровне президента, организовывать роуд-шоу. Готовы приглашать инвесторов - они готовы приехать.
За підрахунками розробників новий "Шовковий Шлях" здатен принести країні 75 мільярдів доларів доходу. Крім того, розвинути судноплавство в Чорному морі і створити сотні тисяч робочих місць, яких так бракує вітчизняній економіці. Стимулюватиме це й зростання ВВП.
Віктор Мироненко, президент асоціації "Високошвидкісні магістралі":
Попередні оцінки показують - величезний економічний ефект від комерційного використання об'єктів інфраструктури в зоні тяжіння високошвидкісної магістралі. Почнемо з того, що ціна в цій зоні - різко зростає в ціні. В цій зоні розвивається не тільки промислове будівництво, створюються логістичні центри. От, що таке "Високошвидкісна магістраль" - вона дає швидкий всім видимий транспортний ефект. Але поза транспортним ефектом, і передусім в сфері транспортного машинобудування, транспортного будівництва - вони колосальні.
Варіанти вибору трас магістралі розробники вже представили. Крім того, фахівцями проведені усі необхідні розрахунки. Звернення із планом розвитку вітчизняної промисловості експерти та розробники передадуть до Офісу президента.