У Львові подорожчав проїзд в громадському транспорті [ Редагувати ]
Чергове подорожчання проїзду у Львові. Цього разу ціна зросла на квитки на тролейбуси і трамваї. Наш кореспондент Галина Якушко проїхалася у електротранспорті Львова, і з'ясувала з чим пов'язані зміни.
Ось він - новий квиток на проїзд в електротранспорті Львова. Тепер він коштує не 3 гривні, як раніше, а 5.
Здорожчав на гривню і пільговий проїзд - до двох п'ятдесяти. Львівяни до нововведень ставляться по-різному.
"Я позитивно. Ходим, заробляємо трошки. В батьків не беру гроші і можу собі їздити на трамваї", - каже Олег, пасажир.
"Будем пересідати на велотранспорт, ну трамваї за 5 гривень - це нерентабельно. Це взагалі смішно. Я випадково зайшов, а він 5 гривень. Краще б їхав маршруткою: швидше і набагато не скажу що комфортніше, але набагато швидше", - каже Віктор, пасажир.
26 гривень - саме стільки отримують водії львівського електротранспорту за годину роботи. При цьому виконують і квитки продають, і кермують. У те що після підняття вартості проїзду їм підвищать заробітну плату - не вірять.
"Нам нє. Та я навіть не пам'ятаю, коли нам підвищували", - говорить Іван Олійник, водій трамваю.
В кіоску, де продають квитки, кажуть: за сьогодні продали більше сотні білетів. Ціна здивувала лише одного парубка.
"Хлопчина взяв талончик подивився, а поклав три гривні кажу - 5 гривень, а тоді не треба каже! вернувся і пішов", - говорить Валентина, продавець.
У "Львівелектротрансі" пояснюють: ціна зросла через загальне здорожчання. Змінився курс валюти, за яку закуповують комплектуючі, за електроенергію доводиться платити чи не найбільшу ціну в Україні. І хваляться тим, що місячний проїзний - досить вигідний - усього 160 гривень.
"Готуємо пасажирів до переходу до європейської моделі, коли постійному користувачу купують місячні проїзні картки і користуються без обмежень взагалі, без обмежень кількості і часу перебування в транспорті і т. д. І зараз навіть при 5 гривнях це з великих місць може показатися найбільший тариф, але картка ця найвигідніша і на перерахунок 40 їздок на місяць це 4 гривні лише на 1 поїздку", - розповідає Андрій Білий виконуючий директор "Львівелектротранс".
Чиновники обіцяють закупити 30 нових трамваїв та 30 тролейбусів. Щоправда, не на гроші від підвищеної плати за проїзд. Візьмуть в кредит чи з бюджету міста. Хоч не усім депутатам така ідея до вподоби.
"Просто хаотично піднімають без стратегії без нічого. Місто далі заганяють в кредити. Це є просто дорога в нікуди. вони мають стратегію показати, що ми піднімаєм тариф до там більш менш економічно обґрунтованого за пів року ми зможем закупити за ті гроші які акумулюємо там 10 трамваїв, 10 автобусів, тоді є стратегія бачення і розуміння люди бачють за шо вони дають гроші і шо в перспективі в них може бути", - говорить Любомир Босаневич, депутат Львівської міської ради
До слова, платити більше доведеться і бажаючим проїхатися зайцем. Штраф за безквитковий проїзд становитиме вже не 60, а 100 гривень.