4 липня 2005 року [ Редагувати ]
Доброї ночі. Це "Післязавтра". Програма про особливості вітчизняної політики. Про мистецтво створення партійних блоків і майстерність, якої потребує складання списків - на вибори, і на позбавлення депутатського імунітету. І про піар як рушійну силу української політичної системи.
Сьогодні в програмі:
Цегла для пiдмурiвку влади. Партiйнi прораби за роботою.
Полiтика за Фрейдом. Що пов'язує опозицiонерiв з мiлiцiонерами?
Хто крайнiй? Шукаємо вiдповiдальних за провал вступу України до СОТ
Цегла для підмурівку влади. Партійні прораби за роботою
Цегла для пiдмурiвку влади. Партiйнi прораби за роботою
Головною подією наступного тижня обіцяє стати з'їзд партії влади - Народного союзу "Наша Україна". Принаймні так хотілося б його організаторам. Чого їм не хотілося б, то це, щоб НаСНУ називали партією влади. Хоча як іще можна назвати організацію, яку очолює сам Президент? До того ж, у свій виборчий блок нашоукраїнці прагнуть залучити ще й спікера з прем'єром. Якщо це не партія влади - тоді хто владарює в Україні? Щоправда, лідер фракції "Нашої України" все ще намагається переконати публіку, що об'єднуються вони із суто офтальмологічних міркувань. Просто так сталося, що бачать світ Президент, спікер та Прем'єр однаково.
Микола Мартиненко, голова фракції "Наша Україна": "У нас дiйсно багато союзникiв, якi бачать майбутнє нашої держави, як ми його бачимо. Це, зокрема, i Батькiвшина, i партiя Литвина.
Вперше про таку конфiгурацiю блоку Вiктор Ющенко дещо несподiвано заявив на установчому з'їздi НаСНУ, а потiм пiдтвердив у Каневi - цього разу в присутностi Литвина i Тимошенко. У тих не залишалося iншого виходу, як погодитися. Хоча й досi незрозумiло, у якiй ролi i на яких умовах вони увiйдуть до блоку.
Юлiя Тимошенко, Прем'єр-мiнiстр України, лiдер партiї "Батькiвщина": "Умова у нас завжди була незмінною - це умова завжди працювати на Україну. Працювати на її заможність, на її високу духовність, на те, щоб люди почували, що влада їхня, а не чужа. Це є наша умова".
Володимир Литвин, голова ВРУ, лiдер Народної партiї: "Я готовий до розмови і чекаю, коли така розмова буде, з тим , щоб вона була побудована на принципах, на підходах і на перспективі розвитку України, якій для цього потрібен консолідований відповідальний парламент, а не облаштування (чи прилаштування) певних політиків чи політичних сил до політичного життя в майбутньому. Для цього потрібно не одну годину, оскільки йдеться про серйозне".
Мету створення "канiвської трiйки", власне, не дуже й приховували. Для нашоукраїнцiв краще бачити прем'єра i спiкера у своєму списку, анiж у конкуруючому, не кажучи вже про списки опозицiйнi. Хоча з методами трохи перебрали. Принаймнi, стосовно Литвина.
З iншого боку, навiть такi грубi залицяння з колишнiм лiдером "ЗаЄди" спантеличили багатьох нашоукраїнцiв, якi не бачили спiкера пiд час помаранчевої революцiї на Майданi. А тепер його у блок беруть, а перевiреним партнерами з Української Народної партiї, Народного Руху України та партiї "Наша Україна", яка донедавна мала назву "Реформи i порядок", вказують на дверi. Не дивно, що обурюються навiть суперлояльнi нашоукраїнцi.
Володимир Черняк, член Ради УНП: "Наперед визначати самому Президентовi, хто ввiйде до блоку виборчого - це нонсенс полiтичний!"
Михайло Поживанов, член Центрального Проводу НРУ: "Коли навiть проводять опитування i кажуть, що сьогоднi там блок "Наша Україна" - 50% з гаком має, то тiльки за рахунок того, що суспiльство розумiє, що в цьому блоцi є в тому числi складова i НРУ, i ПРП, i УНП, i багато iнших, хто складали цей блок "Наша Україна". Якщо взять окремо НаСНУ, найбiльший рейтинг, який зараз є - 11%".
Микола Мартиненко, голова фракцiї "Наша Україна": "Ми пропонували на початковому етапi i Юрiю Iвановичу, i Борису Iвановичу пiти в процес створення партiї НаСНУ. Вони обрали свiй полiтичний шлях, i ним пiшли. Яке в них розумiння майбутнього - для нас це дещо секрет".
Вiд таких самих чуємо, - вiдповiдають колишнi союзники.
Володимир Черняк, член Ради УНП: "Що стосується НаСНУ, є проблема у них із нами, у нас із ними. Вона полягає в тому, що ця партiя є iдеологiчно невиразною".
Микола Томенко, вiце-прем'єр-мiнiстр України, партiя "Наша Україна": "Не може бути в нас одна правильна партiя, яка пiдтримувала Вiктора Ющенка i 20 неправильних".
Тим паче (додаємо вiд себе), що першою назву "Наша Україна" взяла не НаСНУ, а ПРП. Ну то й що? - вiдповiдає Томенко - Якщо для них це так важливо, можемо її вiддати.
Микола Томенко, вiце-прем'єр-мiнiстр України, партiя "Наша Україна": "Якщо, наприклад, це буде якесь застереження, то з'їзд, я думаю, готовий повернути стару назву Партiї "Реформи i Порядок" для того, щоб зняти з себе, так би мовити, якусь дискусiю по назвi".
Ну, навiщо ж поспiшати? - дивуються iншi депутати. Є спосіб залишити назву "Наша Україна" i обрати головою, скажiмо, Юлiю Тимошенко. Занадто екстремально? Тодi утворити альтернативний блок - з тiєю ж "Батькiвщиною".
Юлiя Тимошенко, Прем'єр-мiнiстр України, лiдер партiї "Батькiвщина": "Можна ще розширити це коло і можна взяти всіх наших побратимів, ті партії, які боролися під час Помаранчевої революції - це і партія ПРП, і партія Юрія Костенка. Я думаю, що нам на наступні вибори потрібно зібрати і ще примножити нашу перевірену боями команду".
Михайло Поживанов, член Центрального Проводу НРУ: "Можуть бути деякi колiзiї, коли той же БЮТ може об'єднатися з ПРП i з УНП - i буде Блок Юлiї Тимошенко "Наша Україна".
Схоже, дехто в НаСНУ зараз схопився за серце. Не треба. Берiть приклад з Мартиненка.
Микола Мартиненко, голова фракцiї "Наша Україна": "Наша Україна є одна партiя. Це НаСНУ. Є партiя Реформи i порядок, де лiдером являється Вiктор Михайлович Пинзеник. Вони теж в роздумах, дуже глибоких. Ми чекаємо вiд них вiдповiдi, ми їх чекаємо. Ми на минулому з"їздi залишили навiть квоти в Радi партiї, щоб ввести нових членiв, в тому числi лiдерiв ПРП".
Дарма. Справжнi реформiсти поодинцi через лiнiю фронту не бiгають.
Микола Томенко, вiце-прем'єр-мiнiстр України, партiя "Наша Україна": "Настрiї партiй є такий, що поодинцi перебiгати в одну чи iншу партiю - неправильно, треба домовиться на рiвнi партiйної структури, як формувати блок".
I не лише блок. Не менш пекуче питання - складання виборчого списку. Iдея функцiонерiв НаСНУ поставити на чолi його Президента у iнших нашоукраїнцiв викликає, в кращому разі, посмiшку.
Володимир Черняк, член Ради УНП: "Де в свiтi - скажiть менi, назвiть одну країну - дiючий президент очолює партiйний список до парламенту? Це що, ноу-хау українське?"
Iгор Жданов, перший заступник голови ЦВК НСНУ: "Я не вбачаю нiчого поганого, коли президент веде свою партiю до перемоги на парламентських виборах. Це загальноприйнята практика всiх лiдерiв полiтичних у всiх країнах. Ми нiколи не будемо свiдомо спотворювати суспiльну думку, не будемо говорити, що Президент буде йти в парламент. Всi будуть свiдомi, що Президент залишиться Президентом".
Володимир Черняк, член Ради УНП: "Я б узагалі на місці Віктора Андрійовича образився. Я сказав би - хлопці, ви спроможні чи неспроможні боротися за владу? Чого ви хочете весь час на моїй спині в'їжджати до парламенту, до уряду? Працюйте, рийте носом землю!"
Микола Томенко, вiце-прем'єр-мiнiстр України, партiя "Наша Україна": "Вiктор Ющенко - Президент України, вiн повинен бути Президентом України, а не керiвником виборчого списку i допомагати комусь ставати народним депутатом".
Томенко знає, про що каже. У 2002-ому Ющенко вже допомiг стати депутатами цiлiй групi полiтикiв i бiзнесменiв, чи не найяскравiшим з яких став Володимир Щербань. Саме той, якого по всiх усюдах нинi шукає Луценко. Ну, а зараз вiд бажаючих стати пiд знамена Ющенка взагалi немає вiдбою.
Богдан Губський, голова фракцiї партiї "Єдина Україна": "Наша позицiя, що ми будемо входити в блок, який буде працювати на Президента України. Висновок про можливiсть участi в коалiцiї можна зробити, наприклад, за голосуванням у ВР".
Щоправда, такий ентузiазм декого з учорашнiх опозицiонерiв просто лякає. Хоча... останнiм часом на старих бiйцiв майже не звертають уваги. Доводиться їм сподiватися лише на полiтичну iнтуїцiю своїх лiдерiв.
Михайло Волинець, член фракцiї БЮТ: "Зi свого боку, я вважаю, що краще було би, щоб БЮТ iшов окремою силою. Це було би краще i для блоку, i краще було б для демократичних сил. Це дуже добре, що вона вмiє говорити "нi" i чiтко визначати свою позицiю, але в той же час Юлiя Володимирiвна може бути схильною до того, що необхiдно об'єднуватись".
Політика за Фрейдом. Що пов'язує опозиціонерів з міліціонерами?
До речі, ідея поставити на чолі нашоукраїнського списку Тимошенко не є найоригінальнішою. Кажуть, що один відомий посадовець, який і на посаді прем'єра бачити її не дуже хоче, вже знайшов Юлії Володимирівні гідну заміну - Юрія Віталійовича. Луценка. Щоправда, цей варіант не в останню чергу залежить... ні, не від рішення соціалістів, їх останнім часом взагалі мало про що запитують, а від завершення саги "Луценко - проти депутатів".
Нагадуючи короткий змiст першої частини, скажу, що кiлька днiв тому керівник МВС в iнтерв'ю iнформагентству "Iнтерфакс-Україна" заявив, що у найближчiй переспективi має плани позбавити депутатського iммунiтету аж шістнадцятьох народних обранцiв, якi, нiбито, фiгурють у кримiнальних справах. I з огляду на це, вiн навiть вирiшив звернутися до Генпрокуратури, щоб та, згiдно із законом, готувала вiдповiдне подання до Верховної Ради. Адже такi питання, як позбавлення депутатiв недоторканностi - у компетенцiї парламенту. От i вся iсторiя з вуст Юрiя Вiталiйовича. А задану тему продовжили iнтернет-видання. Дуже вже їх непокоїло питання: "На кого все-таки має зуб глава ВМС?". Так i з'явився неофiцiйний "список шiстнадцяти". При чому, до його фiгурантiв потрапили й, так би мовити, депутати-фантоми, якi з часу виборів у сесiйнiй залi зявлялися лише кiлька разiв. Але й цього досвіду їм вистачає, аби обурюватися і переконувати, що нiчого не чули про порушені проти них кримiнальнi справи.
Вiктор Антемюк, народний депутат України, фракцiя "Регiони України": "Що стосується списка iз 16-ти депутатiв - i мене туди хтось вписав - МВД вiд цього, скажiмо, вiдхрестилося i не пiдтверджує. Якщо якiсь є запитання до мене у МВД чи пана Луценка, я готовий вiдповiсти".
Василь Горбаль, народний депутат України, фракцiя "Регiони України": "Якби таке подання було, то я б перший прийшов до органів внутрішніх справ чи Генпрокуратури дати свiдчення чи відповісти на ті запитання, які в них до мене виникли. На сьогоднi не було ще факту ухиляння з моєї сторони від дачi якихось показiв".
Михайло Добкiн, народний депутат України, фракцiя СДПУ(О): "Меня никто не вызывал, мне никто ничего не сообщал, меня никто не опрашивал - ни как свидетеля, никак. Я не занимаюсь бизнесом с 2001 года. Если в отношении меня заведено уголовное дело по моей профессиональной деятельности, я только Луценку скажу спасибо".
Он як - виявляється? Це ж за що Добкiн збирається дякувати Луценковi?
Михайло Добкiн, народний депутат України, фракцiя СДПУ(О): "Чем больше сегодня на социал-демократов будут набрасываться представители ныне действующей власти, тем больший рейтинг будет у социал-демократов".
Якби я сам не був соцiал-демократом, то подумав би, що Добкiн провокує мiнiстра. Втiм, Михайло Маркович може поки що утриматися вiд подяк пановi Луценку. МВС вiдхрестилося вiд "чорного перелiку", назвавши його не лише витвором уяви невiдомих авторів, але й iнформацiйною диверсiєю. Але ж те, що депутатiв шістнадцять, i те, що їх таки позбавлятимуть недоторканностi, мiнiстерство пiдтвердило. Настав час обурюватися депутатам.
Василь Горбаль, народний депутат України, фракцiя "Регiони України": "Прикро те, що мiнiстр сказав А, але не сказав Б. Тому що дiйсно, якщо є якiсь 16 народних депутатiв, до яких у МВС є запитання, то краще було б дiйсно оформити нормальне подання, як це робиться, вiдправити його до ВР i не робити з цього якихось таємниць, інсенуацій і т.д.".
А з iншого боку, може це такий своєрiдний бартер? Луценко і опозицiї згуртуватися допомагає, i собi популярностi додає.
Леонiд Кравчук, народний депутат України, фракцiя СДПУ(О): "Народу знову ж треба казати, що ось бачите, скiльки злочинцiв, ось скiльки навiть у ВР навіть злочинцiв. Народу треба казати, що ми виконуємо рiшення Майдану, що всiх до одного посадимо. Ось ця задача виконується послiдовно, бо тут великого розуму не потрiбно. А це найлегше, тому що економiка складна, газ цiну має, а вийти на телебачення i сказати, що посадимо всiх, то це ж не треба грошей. Тому люди повиннi знати - їх дурять".
Найлегше, щоправда, ще не означає легко. За всю свою iсторiю Верховна Рада позбавила iмунiтету лише двох депутатiв - Лазаренка та Агафонова. Але ж тодi сорому було стiльки, що iншi подання навiть не дiйшли до голосування. Ось звiдти якраз i "ростуть ноги" того скептицизму, з яким зараз депутати сприймають прогнози щодо позбавлення iмунiтету за списком Луценка.
Леонiд Кравчук, народний депутат України, фракцiя СДПУ(О): "Щоб Генпрокуроровi скласти 16 подань, йому треба працювати, я думаю, дуже багато, я навiть не знаю скiльки, щоб одне скласти. Ви пам'ятаєте, скiльки було проблем з поданням на ту ж Юлію Тимошенко? По-перше, треба пройти регламентний комiтет, чи все там визначено. Що, справдi можна повiрити, що ВР так одним чохом 16 депутатiв позбавить повноважень?"
Проте, якщо метою усiєї цiєї кампанiї насправдi є нейтралiзацiя опонентiв нинiшньої влади, взагалi незрозумiло, чому виникла тема депутатiв i їхньої недоторканностi. Адже лiдери основних опозицiйних партiй - Вiктор Янукович i Вiктор Медведчук iмунiтету не мають. Як, до речi, не є депутатами i Наталя Вiтренко, в Геннадiй Васильєв. Не має недорканностi i потенцiйний фiнансист "донецької Вандеї" Ринат Ахметов. Хоча... пiсля заяви Корнича на його адресу, Луценко швидко пояснив, що у нього як мiнiстра жодних пiдстав стверджувати, що президент "Шахтаря" керує якимось угрупованням немає. А Корнич мусить усвiдомлювати вiповiдальнiсть за кожне сказане ним слово. Цiкаво, але тi ж самi слова повторив... Янукович. Але вже на адресу мiнiстра.
Вiктор Янукович, лiдер Партiї Регiонiв: "Он, во-первых, должен понимать, как руководитель одного из силовых ведомств, как человек, который занимается исполнением законов, что он должен отвечать за каждое свое слово".
Що б там не було, а деякi однопартiйцi Януковича ставляться до Луценка з ледве прихованою симпатiєю. Здається - ще трохи i вони кинуться власноруч допомагати йому виправляти вчиненi помилки.
Василь Горбаль, народний депутат України, фракцiя "Регiони України": "Ви знаєте, в мене в дитинствi був улюблений фiльм "Народжений революцiєю". Не знаю, чи бачив його Юрій Віталійоич, але менi цей фiльм дуже подобався. I я скажу так, що дiйсно народжений революцiєю народний комiсар, як вiн себе вважає, повинен чiтко вiдповiдати за свої слова, дiйсно мати холодний розум, гаряче серце. I при цьому, я скажу, я впевнений, що вiн стане народним комiсаром i цей лозунг "Мiлiцiя з народом" буде справжнiм, коли арешти будуть не засобом здобуття якихось доказiв, а результатом здобуття таких доказiв, а не навпаки".
Ну, це вже напевне не провокацiя. Це справжнiсiнький стокгольмський синдром. Коли заручник починає певною мiрою ототожнювати себе iз захоплювачем. Мабуть, в український полiтицi без Фрейда таки не обiйтися.
Скептично налаштовані й опитані нами політологи. Лише Олександр Дергачов вірить, що хтось із парламентарів може позбутися імунітету, та й то в разі голосування не списком, а по персоналіях. Всі інші не пророкують поданню більше ста п'ятдесяти голосів.
Скiльки голосiв може набрати подання на позбавлення імунітету 16-ти депутатів, які потрапили до "списку Луценка"?
Вiктор Небоженко - 100-150
Вадим Карасьов - 115-120
Михайло Погребинський - якщо голосуватимуть списком, то 120
Кость Бондаренко - 150
Андрiй Єрмолаєв - 150
Олександр Дергачов - якщо розглядатимуть за персоналiями, то дехто втратить iмунiтет
Володимир Фесенко - списку Луценка не буде
Володимир Полохало - усi списки є полiттехнологiчною грою, яка має певну приховану мету
Докладніше аргументувати свою позицію ми попросили двох політологів - Вадима Карасьова та Андрія Єрмолаєва. Вони сьогодні гості студії "Післязавтра". Отже, звідки такий скептицизм, пане Карасьов?
Вадим Карасьов, директор Інституту глобальних стратегій: "Во-первых, я думаю, что скептиками являются те, кто сбрасывал эту информацию или заявлял о ней. И вряд ли они рассчитывают, что можно сейчас при нынешних условиях в жестком таком временном диапазоне надеяться на то, что процедурно этот вопрос может быть решен в Верховной Раде. Действительно, надо пройти регламентный комитет. Шестнадцать человек - это слишком много для того, чтобы процедурно пройти в таком темпе с выходом на голосование. А во-вторых, все понимают, что за чисто процедурными и уголовными обвинениями стоит политика. Как бы то ни было, есть политический контекст, и многие воспринимают эти обвинения именно в политическом контексте, даже в предвыборном контексте".
Пане Єрмолаєв, Ваша думка?
Андрій Єрмолаєв, президент Центру соціальних досліджень "Софія": "Я хочу звернути у вагу на три аспекти - аспект перший: дійсно, міністр внутрішніх справ не говорить про проблеми, за якими є певні справи, по яких виникають той чи інший депутат, бізнесмен чи політик. Він говорить саме про кандидатури депутатів, які фігурують в якихось анонімних справах, що взагалі говорить про політичний контекст цієї позиції. Другий важливий аспект: позиція Луценка не виглядає як помилка, чи якась крайність, оскільки паралельно із заявами пана Луценка ми маємо досить активну позицію пана Савульського, який представляє КРУ і досить активну позицію пані Тимошенко - лідера уряду, які дуже багато зараз говорять і подають інформацію про бюджетні втрати минулого року, про діяльність фірм, пов'язаних із колишнім режимом і т.д. Тобто складається певна інформаційна карта, за якою дуже багато нині діючих політиків, пов'язаних з парламентською діяльністю, мають відповідати безпосередньо за бюджетні втрати, за економічні прорахунки минулого. Відповідно складається це в таку картину, що більшість з них - це парламентарі. Дискредитується в цілому нинішній депутатський склад парламенту. Відповідно формується у пересічного виборця уява про те, що необхідно фізично міняти цей склад парламенту на інших людей, на інші кандидатури. І останнє - я б звернув увагу на той факт, що паралельно з цією інформацією ми постійно стикаємося з інформацією про те, що пан Луценко запрошується в той чи інший список, незважаючи на те, що він пов'язаний із соціалістичною партією, але він фігурує і як можливий кандидат у списку "Нашої України" чи майбутнього блоку від влади".
Пане Карасьов, Ви вірите в те, що Луценко очолити список "Наша Україна" чи блоку "Нашої України", БЮТ та Народної партії?
Вадим Карасьов, директор Інституту глобальних стратегій: "Можно не исключать такого варианта, однако более вероятным вариантом является сценарий, согласно которому список блока возглавит действующий Премьер-министр, не обязательно Тимошенко".
Андрій Єрмолаєв, президент Центру соціальних досліджень "Софія": "Я хочу звернути увагу тут на дві площини. Площина перша: більшість представників діючої влади - до речі, так, як і представники попередньої влади - все-таки представники крупного капіталу. І вони зараз вирішують проблеми своєї виборчої програми 2004 року, соціальної політики, за рахунок перерозподілу ресурсів, прибутків і можливостей економічних своїх конкурентів. Тобто саме їхні супротивники колишні політичні і бізнесові зараз виступають донорами тих самих змін, які відбуваються за рахунок нової бюджетної політики і т.д. Але не зачіпається власний ресурс бізнесовий чи економічний. І другий момент: ця техніка певної обережності. Тому не торкаються політичні певні фігури, які уособлюють політичну позицію - лідер партії, майбутні лідери блоків. Я вважаю, це розумно, з точки зору влади, оскільки якби зараз фігурантом порушених справ був пан Янукович і пан Медведчук, опозиція отримала б остаточні аргументи, що йдуть політичні репресії. Цей підхід дуже нагадує, мовою військових, "рейд по тылам", коли штаби політичні і авангард не чіпається ні артилерією, ні атакою, але тили, які забезпечують певну стабільність політичної команди, саме по них йде цей удар".
Вадим Карасьов, директор Інституту глобальних стратегій: "Возможна еще одна версия - взорвалась ситуация в Верховной Раде".
У мене якраз у зв'язку з цим і питання виникає. Зараз уряду дуже потрібні від парламенту конкретні дії - закони по СОТ, по цукру і т.д. Чи зацікавлений уряд в такому підриві ситуації, якщо йому потрібна співпраця з парламентом?
Вадим Карасьов, директор Інституту глобальних стратегій: "Сейчас нет. Но с другой стороны, подобное оглашение списка может служить превентивной мерой дисциплинирования депутатов".
Андрій Єрмолаєв, президент Центру соціальних досліджень "Софія": "Якщо говорити про інтереси уряду, зараз важко сказати, чи погоджена позиція міністра внутрішніх справ з прем'єр-міністром та віце-прем'єром. Але є певна взаємодія з точки зору результативності, оскільки дії міністра призводять до дестабілізації окремих бізнесових сегментів, які відповідно заповнюються суб'єктами підприємницької діяльності, бізнес-структурами чи політико-економічними групами, які здатні працювати на цьому ринку, більш лояльні до уряду і в підсумку уряду це вигідно".
Що ж, дякую, панове, а глядачам нагадаю, що гостями "Післязавтра" були Вадим Карасьов та Андрій Єрмолаєв.
Хто Крайній? Шукаємо відповідальних за провал вступу України до СОТ
Про законопроекти, необхідні для вступу України до СОТ, ми згадали невипадково. Адже для Прем'єра це буде чи не найголовніше завдання останнього парламентського тижня. Перша спроба Прем'єра вмовити депутатiв проголосувати "за" - до того ж, пакетом - була невдалою. Чи то аргументiв забракло, чи то антисотiвськi лобiсти попрацювали, чи то депутати просто згадали, що пiвроку тому сама Тимошенко порiвнювала пакетне голосування з радянською традицiєю на додаток до масла продавати пластиковi вiдра. Але факт залишається фактом. Втiм, Прем'єр не знітилася. I вже в суботу продемонструвала письмовi зобов'язання лiдерiв восьми фракцiй забезпечити голосування "за". Судячи з сьогоднiшнiх заяв, есдеки погодилися на це в обмiн на складення повноважень депутатами-сумісниками, iншi - з огляду на прохання Президента.
Втiм, досвiд українського парламенту свiдчить, що обiцянки керiвникiв фракцiй не завжди виливаються в результат на табло. Пояснення довго не шукають, адже голосування у Верховнiй Радi iндивiдуальне, хтось не прийшов на засIдання, хтось вийшов iз зали, хтось забув натиснути на кнопку - от i немає необхiдних голосiв. Хоча... судячи iз сигналiв, якi надходять iз Женеви, можливо, це не найгiрший варiант. Бо цiлком можливо, що членство в СОТ Українi не свiтить навiть пiсля ухвалення усiх цих законiв. I якщо депутати проголосують, а Києву пiсля цього покажуть... невибагливу комбiнацiю iз трьох пальцiв, винним виявиться уряд. А от якщо законопроекти провалять - вiдповiдальними будуть парламентарiї. Та й, врештi-решт, це ж не Тимошенко обiцяла виборцям вступити до СОТ неодмiнно цього року!
Та що там СОТ? Досі Україна так і не домоглася скасування поправки Джексона-Веніка і не отримала статусу країни з ринковою економікою. Та й протокол, необхідний для приєднання Києва до Світової організації торгівлі, американці, схоже, вирішили підписати останніми. Чому? Бо з часів бостонського чаювання добре розуміють, що таке справжня вільна торгівля. І економічна незалежність. З Днем незалежності... Сполучених Штатів, шановні глядачі.
На добраніч.