Влада Ізраїля оголосили війну аварійності на дорогах [ Редагувати ]
В Ізраїлі втрати від ДТП набагато більші, ніж від терактів і війни. Жахливу статистику опублікували напередодні. Країна вкладає мільярди в безпеку на дорогах, але поки знизити аварійність не виходить. Чому? Розкаже Антон Готліб.
Щодня нові повідомлення про аварії та загиблих. Збито велосипедиста, вчинено наїзд на дитину, під час зіткнення вантажівки та легковика загинула ціла сім'я. За один лише ранок другого серпня троє загиблих. Дорожні повідомлення - наче зведення з зони бойових дій. Країна зазнає таких втрат, що їх навіть не можна порівняти з кількістю загиблих під час терактів або бойових дій.
Ось простий статистичний факт за рік, так званої "інтифади ножів", яка тривала приблизно з вересня 15-го по жовтень 16-го, коли напади відбувалися по 5-6 разів на день, від рук терористів загинуло 30 ізраїльтян. За той же період на дорогах в автомобільних аваріях загинуло більше трьохсот.
Статистика поранених і покалічених жахає ще більше. Кожен потерпілий обходиться державі в кругленьку суму - це лікування, реабілітація, страхові виплати, втрата працездатності. Ізраїль вкладає в дорожню інфраструктуру колосальні суми - 6 мільярдів доларів кожні 10 років. Крім того, на дорогах майже немає старих автомобілів, машини стали кращими але саме це багато експертів і вважають однією з причин аварійності.
"Машины вроде замечательные. Они уже многие вещи делают сами - тормозят иногда без нас, включают фары без нас, включают дворники. И нам это нравится, мы иногда забываем, насколько это опасное и серьезное средство транспорта. Насколько важно все время концентрироваться, быть внимательным и все время смотреть на дорогу", - говорить Енді Єфімович, автомобільний експерт.
І це при тому, що в Ізраїлі майже немає доріг із зустрічним рухом, управління транспортним потоком ретельно продумане. Але іноді трапляються незрозумілі речі. Ось, літній водій проскочив поворот і просто поїхав заднім ходом по жвавому шосе в годину пік. Лише дивом ніхто не постраждав. Рівень підготовки водіїв, на думку тих же експертів суттєво знизився. Фактично їх вчать керувати машиною, а здавати іспит. І, звичайно, середземноморський темперамент, який теж має значний вплив.
"Даже мелкое нарушение может привести потом к ужасной аварии, нам это просто в голову не приходит. Ну, подумаешь, переехал через линию, а зачем они тут нарисовали две линии. И плюс, конечно, очень жарко. Когда жарко и думаешь хуже и реагируешь хуже. В єтом, мне кажется, особенности израильского водителя", - говорить Енді Юхимович, автомобільний експерт.
Держава шукає способи знизити аварійність. Різко підвищили розмір штрафів і кількість штрафних балів, що даються за порушення. Водіїв позбавляють прав сотнями. Скрізь встановлюють радари, камери, але нічого не допомагає. Тепер вирішено посилити пропаганду правильної їзди серед дітей. У школах запроваджено обов'язкові уроки дорожньої безпеки.