"Швидку" до суду! Чи будуть лікарі відповідати за свої помилки? [ Редагувати ]
На лікаря Швидкої допомоги подали до суду. Його звинувачують у вбивстві людини. Пацієнта, в якого боліло серце, лікували від хворих легенів. Людина померла. Діагноз виявився хибним. Чи несуть відповідальність за свої дії лікарі швидкої допомоги - розслідувала "Чергова камера".
Юлія Єременко, постраждала: " он шипел, задыхался, говорил - я не могу дышать, сделайте что нибудь спасите меня..."
В Юліного тата вперше у житті схопило серце. Швидка приїхала за 20 хвилин. Діагноз лікар встановив хибний. Чоловіка рятували від набряку легень. Вкололи препарат, який категорично не можна застосовувати при хворому серці. Чоловік помер.
Юлія Єременко, постраждала: "Они начали колоть ему вену какие то лекарства, ему стало хуже он начал закатывать глаза. И умер. Когда мама спросила при уходе: так почему же умер папа? - Врач ответила вы знаете я не знаю".
Свідчення лікарського недбальства - два папірці - Юля збирала два місяці. Перший документ - висновок швидкої. Діагноз - набряк легень і перелік ліків, які вкололи пацієнтові. Другий - заключення про розтин тіла. Діагноз - ішемічна хвороба серця. Ця причина смерті вказана у постанові слідчого, який закрив справу. Ці документи, що суперечать один одному - жінка понесе до прокуратури.
Юлія Єременко, постраждала: "Сначала мы просили участкового, который занимался нашим делом, выписку скорой с назначеними, диагнозом, он сказал мне нерадо - сами едьте и просите".
Найскладніше, говорить Юля, знайти Судмедексперта. Саме йому доведеться свідчити проти недбалого лікаря. А тут суцільна солідарність.
Юлія Єременко, постраждала: "Друг друга врачи покрывают, мне будет тяжело это найти..."
Юрист Олександра Павленко говорить - експертну оцінку дій лікаря швидкої повинно дати бюро судово-медичної експертизи.
Олександра Павленко, юрист: "Это государственный орган, который направлен на предоставление объективного заключения, который сам по себе не требует последующего пояснения медика или эксперта в самом судебном заседании."
Катерина Мосаківська впевнена - не на кожен виклик лікар швидкої приїде.
Катерина Мосаківська, свідок: "Когда я пришла бабушка лежала в коридоре, а ее сын был на грани нервного срыва. Он уже несколько часов ждал скорую помощь. Скорая так и не приехала".
Після погроз жінки, лікарі швидкої допомоги таки приїхали.
Катерина Мосаківська, свідок: "Сейчас искать крайних очень сложно, но факт остается фактом - вызов не был зарегистрирован. К человеку, которому реально была нужна помощь скорая вообще даже и не подумала приехать".
Ми вирішили перевірити - наскільки оперативно зреагує швидка допомога на наш виклик. Телефонуємо у державну і приватну служби.
За номером 03 - не відповідають. Другий виклик - диспетчер кладе слухавку. Перша приватна клініка - на лінії постійно зайнято. Спроба третя - знову приватна лікарня - відповідають.
Автовідповідач: "Клініка медіком, залишайтесь на лінії".
- Ало я вас слухаю...
- В моєї бабусі ознаки інсульту, в неї віднімаються руки-ноги, вона вся бліда, мені потрібна швидка...
- Пробачте машин вільних немає, ми зможемо приїхати не раніше ніж за годину.
Олексій Устьянцев, завідувач відділенням невідкладної допомоги клініки "Медіком": "Такого быть не может, чтобы клиника Медиком не приехала на вызов, и такого не будет никогда".
Сергій Тихенко, заступник головного лікаря Київської станції швидкої допомоги: "20 відсотків викликів це словесне навантаження, яке виводить з ладу нервову систему наших диспетчерів. Але вони теж, як кожна людина, мають право на захист своєї нервової системи, своєї психіки".
За одну добу швидка приймає п'ять тисяч викликів. Ось у цьому комп'ютері зберігаються всі дзвінки. За три місяці. Протягом цього періоду ви можете довести, що ви справді дзвонили. Притягнути до відповідальності лікаря швидкої можна за те, що він не приїхав на прийнятий виклик.
Олександра Павленко, юрист: "В уголовном кодексе есть статья, которая напрямую не относится к медикам. Она шире, звучит она так, к уголовной ответственности привлекают лица, которые не предоставили необходимую помощь, которую могли предоставить, либо по своей профессии обязаны предоставить человеку в жизненно трудной ситуации, в опасности".
Пацієнт повинен сам записати своє звернення на диктофон або аудіокасету.
Олександра Павленко, юрист: "К сожалению, без фиксации звонка как клиникой так и вами, это практически невозможно. Можно применять диктофонную запись, магнитофонную, которая сожержится в некоторых телефонних апаратах..."
Порада юриста - до суду слід подавати не на окремих лікарів, а на клініки. З них позивач може вимагати і моральне, і матеріальне відшкодування. Лікар, середня зарплата якого - 1000 гривень, виплатити велику суму не спроможний. Посадити медика за грати за лікарську помилку, теоретично - можливо, практично - ні.
Олександра Павленко, юрист: "Те преценденты, которые есть, они свидетельствуют, что врачей штрафуют, лишают лицензии, лишают права заниматься определнным правом деятельности несколько лет. Но прецендентов, которые говорили бы, что человека посадили, он понес такую санкцию, как лишение свободы - такого нет".
Чи позбавлять волі лікаря, що приїхав на виклик до Юлії - вирішить суд.
Юлія Єременко, постраждала: "Посадить, я так понимаю, все равно не посадишь, но хотя бы отстранить этого врача, который, по моему мнению, не владеет квалификацией, чтобы таких случаев в ее практике больше не было".