Школа ЧК. Неформальні правила дорожнього спілкування [ Редагувати ]
Щодня на дорогах України з'являються нові водії. Вони ще добре пам'ятають настанови інструктора та й знання правил дорожнього руху - свіжі. Однак не всі деталі розповідають на курсах. Так звані "корпоративні" водійські сигнали новачкам доводиться опановувати самостійно.
Кожен, хто купує машину, стає членом багатомільйонної автомобільної родини. Поняття водійської етики у правилах дорожнього руху "не прописані". Неформальні норми вигадали самі шофери, аби допомагати одне одному. Київський водій із понад 20-річним досвідом Микола Чорновол каже, що різноманітні жести руками або ж "підморгування" фарами неабияк полегшують пересування. Особливо у заторах.
Микола Чорновол, водій: "Если собралась толпа машин тянучка такая, ну и вот кто-то спешит или аварийкой включаешь или при торможение задними фонарями мол, не торопись
Тож сигнал "аварійки" не завжди означає несправність авто. Вас просто попереджають - будьте обережнішими, зменшіть швидкість. Якщо ж ви когось наздоганяєте, ввічливий водій попереду обов'язково візьме вправо - полегшуючи вам обгін. У подібній ситуації від вас чекатимуть таких самих дій. У цьому випадку водій чорної іномарки намагається обігнати автобус. Однак йому не видно, чи вільна смуга попереду. Він "блимає" дальнім світлом, мовляв "що там?". Микола вмикає правий поворот, що означає - вільно. На знак подяки колезі слід "посигналити" "аварійкою". А ось у цій ситуації мікроавтобус показує, що варто утриматися від обгону - попереду зустрічний транспорт. Микола запевняє, що світлові прибори на транспорті - це засіб невербального спілкування водіїв, що дозволяє порозумітися майже у будь-яких випадках.
Микола Чорновол, водій: "Я пошел на обгон, а мне надо остановить машину и спросить кое-что, направление движения или что. Я вот приближаюсь к машине ближе, так сзади моргаю, обгоняю ее и включаю правый поворот и прошу, чтобы остановился".
У великих містах неформальна водійська етика рятує у численних "тягучках".
Микола Чорновол, водій: "Надо перестроиться с левого ряда в правый. Когда машина выезжает, и есть такие дисциплинированные водители, которые притормозят, моргнет ему, мол, проезжай! Это вежливость, а тот - честь такую делает или благодарность рукой делает или аварийку, ну, благодарит этого водителя".
У далекій подорожі Україною корпоративні водійські сигнали теж стають у пригоді. Машина, що їде попереду, може "вести" вас і завчасно повідомити про можливу небезпеку.
Микола Чорновол, водій: "Один направляющий идет, первый занимает встречку и, включает левый поворот - и пошел на обгон. И таким жестом он делает, чтобы за ним шли, обгоняли, а потом видит уже впереди встречный транспорт, то он включает правый поворот, берет вправо и все за ним - то же самое, вправо уходять".
Водії зустрічних авто традиційно попереджають про пост ДАІ, що попереду - сигналом фар. У відповідь слід подякувати, піднявши руку. Микола Чорновол каже, що таких водійських правил безліч, головне аби тебе розуміли на дорозі. Втім трапляються й ті, хто ігнорує неформальну етику.
Микола Чорновол, водій: "Есть такой вариант недесциплинированных водителей, которые едут с дальним светом в темное время суток. Врубит себе дальним свет и прет как ето самое, ну, и в ответ ему тоже включаешь дальний свет, моргаешь, мол, что ж ты делаешь, переключись и таким жестом его отпугиваешь чтобы он переключил на ближний свет".
Тож задля безпеки в дорозі знання самих лише правил формального та неформального поводження на трасі недостатньо. Повага та терпіння - запорука комфортного руху для всіх.