Реверс - зло чи вихід із ситуації? [ Редагувати ]
![Реверс - зло чи вихід із ситуації?](/media/upload/news/2007/10/06/740x415/462711_3.jpg)
Щоб бодай частково розв'язати проблему заторів, столична влада запровадила реверсивний рух. Зокрема, смуги з двостороннім рухом є на двох столичних мостах - Московському та Патона. Однак саме тут кількість ДТП невпинно зростає. Не важко зрозуміти - чому. Багато хто з водіїв просто не звертає увагу на заборонний сигнал. Часом, все закінчується трагічно. Тож, реверс - зло чи вихід із ситуації?
Ще роки 2 тому дістатися до роботи на власному авто можна було у два швидше аніж на громадському транспорті. Тепер же цей шлях багатьох киян перетворився на справжню муку. Кілька років тому, аби бодай частково вирішити проблему тих водіїв, що добираються з Лівого берега на Правий на двох столичних мостах запровадили реверсивний рух. Це додаткові смуги, на які можна виїжджати на "зелене світло". Проте реверс не виправдав себе. Водії грубо порушують правила дорожнього руху і "вилітають" на реверсивну смугу навіть на червоне світло. Як результат - аварії з досить серйозними наслідками. Останнє ДПТ, коли ось цей автомобіль виїхав на зустрічну смугу і почав збивати інші машини - стало останньою краплею - реверс вирішили закрити.
Більшість водіїв, з якими спілкувалася "Чергова камера" висловлюється за закриття реверсивних смуг. Мовляв, надто багато аварій. А от 39-ти річний киянин Віктор Шевчук - іншої думки. Він підприємець і для нього кожна хвилина, як він сам каже, вирішує все. Віктор живе на лівому березі біля метро Дарниця, а його офіс знаходиться на правому. Тож кожного дня йому доводиться їхати через міст. Сьогодні Віктор погодився пройти цей шлях із нами - вирушаємо до офісу.
Віктор Шевчук, підприємець: "Вот выезжаем из дому. Вы видите, сделали замечательную развязку в сторону перова, очень просторная дорога стала, ну легко добираться получается.... Каждое утро нужно проехать мост, который, как правило, в это время загружен и приходится прибегать к полосе реверсного движения, которая в большом случае выручает из-за того что есть возможность обогнать автомобили идущие в потоке"
На Московському мосту - "тягнучка". Рівно о дев'ятій нашому герою треба бути на роботі. Тобто, через 20 хвилин. Підприємець вирішив скористатися реверсивною смугою, не зважаючи на заборонений сигнал. Виправдовується тим, що поспішає.
Віктор Шевчук, підприємець: "Я пользуюсь реверсной полосой, которая в данный момент работает, но с красным светом. Но бывает так, что время очень мало и та полоса помогает, оправдывает себя".
Саме через такі дії водіїв на Московському мосту до кінця місяця реверсивну смугу демонтують. Тобто - посередині встановлять огорожу, яка розділятиме рух у різних напрямках. Працівники ДАІ сподіваються, що це зменшить кількість ДТП.
Віктор Шевчук, підприємець: "Алло, Николай Борисыч, все нормально. Успеваю, все, буду вовремя, да, да, люди будут ,да? Я успеваю, так что не переживайте, точность - вежливость королей, будем вовремя".
Це Віктору телефонує шеф і поросить забрати ділові папери. Цього разу Дніпро перетинаємо по мосту метро. Тут реверсу не має, однак сам міст досить вузький і тому на цьому відрізку створюється дорожній затор.
Віктор Шевчук, підприємець: "Здесь с утра тоже так проблематично проехать. Дорога не очень широкая, получается так, что поток идет, в основном, в направлении правого берега из-за узкой полосы люди начинают ехать как попало, на бордюры выезжают... Ну, бывают такие кадры на встречную выезжают, создавая аварийную ситуацию".
Наш герой вирішує обігнати автомобілі справа, виїжджає на тротуар. Віктор каже, що рідко порушує правила, просто зараз дуже сильно запізнюється. Ось тут на мосту збирається велика кількість автомобілів. Як правило затримка у світлофорі. Столична влада розробляє план реконструкції дорожньої розв'язки. Тож аби розвантажити дорогу у напрямку набережної, до кінця 2009 року має з'явитися ось така естакада. Це, начебто має збільшити пропускну здатність мосту з 6 тисяч авто на годину до восьми.
Вечір. Віктор почув по радіо, що на Московському мосту затор і вирішив об'їхати його іншим шляхом - через міст Патона. Тут теж реверсивна смуга. Цього разу порушувати правил не треба. Дорогою Віктор пригадує, скільки разів він потрапляв на цьому мосту в аварійні ситуації. На щастя, все обходилося.
Віктор Шевчук, підприємець: "Ехал в реверсе, горит у меня стрелочка зеленый, навстречу мне несется модный автомобиль, джип, с включенными фарами. Ну пришлось остановиться и мне и автомобілю, и выходит с автомобиля де вушка, такая все модная, и говорит - вы что меня не пропускаете, я говорю - так у меня стрелочка горит зеленый, на что она ответила - вы что не знаете что это "вип" полоса, ну просто до смешного. Ну, а другая ситуация могла быть и авария".
Слідом за Московським мостом, столична влада має намір прибрати реверсивну смугу з моста Патона. Натомість тут розширять дорогу до 8 смуг, що значно збільшить пропускну здатність. Тож замість реверсу, який визнали небезпечним для життя, залишається чекати на обіцянки столичної влади. Але поки ж реверсивні колії демонтують, автоінспектори радять триматися якомога далі від крайньої лівої смуги, аби уникнути небезпеки. А тим, хто завжди поспішає - раніше виїжджати з дому.