В Україні двічі на добу не спрацьовують ліфтові гальма [ Редагувати ]
Абсолютно безпечно. Так сказав 152 роки тому винахідник ліфтового гальма. Зайшов у підйомник і власноруч перерізав трос. Тоді усе спрацювало. Тепер ніби і технології високі, але часто не спрацьовують. В Україні, за статистикою - двічі на добу. У державі 110 тисяч підйомників. Третина - з вісімдесятих років минулого століття. Більша частина потребує термінового ремонту. Нещодавня аварія у Харкові, де у кабіні ліфта впав з 10-ого поверху восьмимісячний хлопчик, збурила усіх. Слів забракло, коли підйомник впав у міністерстві транспорту.
Іграшки - це майже повне відображення життя дорослих. Навіть іграшкові будинки роблять з кімнатами, в котрих є майже все - вікна, сходинки, ліжко. Навіть дзвоник є. Чого немає у більшості іграшкових будинків - це ліфту. Чи то виходять з міркувань собівартості такої іграшки, чи: щоб не дратувати дитину, коли посаджені у ліфт ляльки застрягнуть між поверхами.
Це найпростіший спосіб для ліфтовиків, що обслуговують старі підйомники. Аби подалі від лиха, ліфт просто відключають. Хочеш жити- йди пішки. З кожним роком кількість аварійних ліфтів збільшується приблизно на тисячу.
Валентина Герасименко, мешканка будинку: "Двери в этом лифте постоянно то не закрываются, то не открываются. Постоянно вызываем мастеров, которые, бывает, не приходят по неделям".
Після нещасних випадків у Херсоні, Кіровограді та Харкові черга дійшла до столиці. Тепер ліфт зазнав аварії навіть у будівлі Міністерства транспорту України.
29-го травня о 10 годині 27 хвилин 16 осіб сіли в ліфт словацького виробництва, щоб піднятися на нараду. Між двадцять третім та двадцять четвертим поверхами ліфт раптом стрімко пішов униз. Лише на рівні одинадцятого поверху спрацювали спеціальні вловлювачі, що мають в таких випадках зупинити кабіну. Та повністю вона стала аж на першому поверсі.
Як і чому сталася аварія - з'ясовує комісія Держпромнагяду. Керівники компанії, на сайті якої підйомники будівлі Мінтрансу називаються не інакше як "наші кращі об'єкти", пішли в інформаційне підпілля.
Це - експериментально-навчальний центр одного з виробників ліфтів. Ось ліфт навмисне кидають додолу, аби побачити, що відбувається в цей момент.
Віталій Майстренко, директор центру випробувань ліфтової компанії: "Включилась лебедка. КП пусть идет, идет кабина, вот Вы видите кабину. Сейчас будет падение. Произошло падение нормально, на буфера".
Ця кабіна порожня. У Мінтрансі ліфт був повний. Відповідно, і падав швидше. Уловлювачі повільно гальмували кабіну, і підйомник опинився за півметра від підлоги. Його пасажири заповнили палати дорожньої лікарні.
Семен Кроль, заступник міністра транспорту та зв'язку України: "Вызвали словаков, вызвали строителей, вызвали эксплуатацию, которая отвечает за обслуживание. Первое впечатление, когда осмотрели - система работала. Говорят, что был сбой в электронике".
Електроніка у словацькому ліфті виявилась японського виробництва. Чи викличуть після словаків ще й японців - ні у прокуратурі, ні у Мінтрансі не повідомили. Якщо почалИ падати ліфти сучасні, ще й закордонного виробництва, то де вже там говорити про ті, якими користуються мешканці більшості українських будинків.
Після того, як семимісячний хлопчик опинився у смертельній пастці харківського ліфту, минуло вже 10 днів. Перед мамою, яка щойно завела в кабіну дитячий візок, рвучко закрилися двері і кабіна полетіла вниз.
Олександр Духовський, головний дитячий хірург Харкова: "У ребенка сохраняется левостороння гемопелегия, нет движения в левых конечностях, в ручке и ножке".
Батько вважає, що винуватців неодмінно треба судити. Але єдині наслідки на сьогодні - перевірка всіх харківських ліфтів. Практично у кожному з них виявлено негаразди. Вирішувати такі проблеми покликані локальні програми модернізації ліфтів. На яку в місцевих бюджетах коштів, як відомо, немає. Тож порятунок тих, хто падає в обірваному ліфті - їхній власний клопіт. Ветеран військ спецпризначення Валентин Ганчук викладає курс виживання. Один з елементів курсу - поведінка у подібній ситуації.
Валентин Ганчук, директор школи виживання: "Я вам расскажу, что нужно делать далее. Заходим, там зеркало. Зеркало в момент удара может оборваться и удариться. Тогда Вам придется встать здесь, рядышком и присесть на пол. Садимся на пол. И вот так сложиться вчетверо, сгруппироваться, как в самолете".
Щодня українські ліфти перевозять понад 25 мільйонів людей. I якщо програму модернізації цього транспорту не переведуть на державний рівень - подібний курс нікому не завадить.