Київські дороги калічать автівки [ Редагувати ]
У Правилах дорожнього руху написано - водій має право на відшкодування збитків, завданих станом доріг, що не відповідають вимогам руху. Однак прецедентів повернення грошей за понівечену на вибоїнах машину досі не було. Як довго українці калічитимуть власні авто на поганих дорогах - намагалася з'ясувати "Чергова камера".
Автомобілю немає і року. Через київський люк авто вже третій місяць на ремонті.
Олександр Соловей, механік спеціалізованого сервісу: "Самое плохое, неприятное, некрасивое для автомобиля это повреждение вот этого кройнштейна. Почему неприятно? Потому что его надо вырезать. Вырезать и вставлять. Вырезается он с куском целого пола. Здесь еще нету топлевного бака, который тоже постраждал очень сильно".
Автомеханік пояснює - якби в баку було не дизельне пальне, а бензин, то машина загорілася й вибухнула. Власник автомобіля Олександр Борисенко згадує той вечір із жахом. Вони з дружиною поверталися додому. Була злива. Дороги залиті.
Олександр Борисенко, киянин, водій: "Їдемо спокійно, потім відчуваємо страшний удар знизу.Відчуваєм, що ми летим... Ми виходимо в шоці, справді в шоці. Дружина кричала. Коли ми вийшли, з'ясувалося, що я наїхав на люк. Я наїжджаю переднім колесом на люк, він піднімається, машина накатується і люк спрацьовує як шест. Він вбивається в машину , машину піднімає, в воздухі повертає і шльопає. Люк відлетів на 30 метрів.
Чому так сталося - незакритий люк під час дощу - запитаємо в очільника "Київавтодору". Георгій Глінський каже, що із ситуацією, в яку потрапив Олександр - зустрічається вперше. Частіше люки просто крадуть, залишаючи каналізації відкритими".
Георгій Глінський, генеральний директор "Київавтодор": "В кожному конкретному випадку треба дивитися , чому так сталося. Якщо це вина дійсно дорожників, балансоутримувачів, то звичайно повинно бути відшкодування. Давайте розберемося. Нажаль, ми маємо проблему з тим, що їх крадуть дуже сильно, здають на металолом.
Загалом, якістю столичних доріг незадоволена навіть та людина, яка безпосередньо за це відповідає".
Георгій Глінський, генеральний директор "Київавтодор": "Звичайно, якщо порівнювати з тим, що є в Європі, то звичайно ми не задоволені. Це велика різниця".
Проїхатися київськими дорогами разом ми запропонували механіку одного зі столичних автосервісів. Володимир Пархоменко рахує разом з нами вибоїни на вулиці, якою щодня їздить на роботу.
Володимир Пархоменко, механік столичного автосервісу: "И если я их не буду объезжать, то давайте считать. Раз, два , три , четыре, пять. Едем дальше, буквально 15 метров - шесть, сем, лосем, девять , десять.... "
Як для Києва, каже він, забагато. Автомеханік знає - чим і коли закінчаться такі поїздки для машини.
Володимир Пархоменко, механік столичного автосервісу: "Вот, пожалуйста, вот яма. Казалось бы она не большая. Я езжу здесь каждый день. Пять , шесть раз в день попадаешь в эту яму и шаровая опора выходит со строя. Углы в яме очень острые, на скорости можно даже повредить диск и колесо, поэтому такие ямы желательно объезжать или тормозить перед ямой и проходить их очень плавно. А лучше конечно ремонтировать дороги".
Володимир розповідає, що зі 100 відсотків його клієнтів 80 звертаються з проблемами ходової частини авто. Якість доріг показує нам на прикладі ось цієї автівки - її пробіг 60 тисяч кілометрів. Володимир каже, що на європейській дорозі життя деталей цієї ходової щонайменше було би вдвічі довшим.
Володимир Пархоменко, механік столичного автосервісу: "Вот это шаровая опора, она вышла из строя из-за плохой дороги. Грубо говоря человек раза три четыре пять в яму упал, не заметил, и все. Так же само выходит амортизатор, стабилизатор , рычаги и все остальное. Вот шаровая опора, видите, она уже болтается, стучит. Вот в этом автомобиле амортизатор. Он уже вытек. Он был масляный. С него масло вытекло. Такой амортизатор уже не работает, его уже надо выбросить в мусор. И это все от плохой дороги".
Володимир пояснює - амортизатори тримають авто на дорозі. А тому його пошкодження - це велика небезпека.
Володимир Пархоменко, механік столичного автосервісу: "Если плохой амортизатор, на определенной скорости, да на любой скорости, если автомобиль попадает в яму и выходя из нее, он начинает плавать по дороге и его нельзя поймать. И если дорога скользкая, то сами понимаете, его начинает носить по дороге и он просто может улететь в кювет".
Ось вулиця, якою ми тиждень тому їздили з Володимиром. Зараз її полатали. Але справжнім випробуванням для цього шляху стане зима.