Бізнес на імені [ Редагувати ]
Чим більше людей про тебе знають - тим більше ти заробиш на них. Цей принцип рекламістів активно використовують українські зірки. На власному імені заробляють спортсмени, ведучі, але найбільше - співаки. Але обличчя знаменитості у рекламі не означає гарантію якості товару.
Розслідування "Агентів впливу" - скільки тисяч умовних одиниць можна заробити на власному імені.
Зірка реклами
Сюди приходять не їсти, а дивитися на Ані Лорак. 10 років вона співала на сцені, щоб відкрити ресторан з власним обличчям на кожному кроці. Тепер воно- товарний знак та стабільний дохід.
Реклама - інший вид прибутку співачки. Ані Лорак - рекордсмен вітчизняного шоу-бізу. Стала обличчям 9-ти рекламних кампаній. На кожній зірка її масштабу заробляє до трьохсот тисяч доларів.
Ані Лорак, співачка: "Достаточно долго уже пою и есть какой-то наработанный имидж, какое-то доверие людей".
Ось приклад останніх років: українська співачка рекламує російську косметику.
Але в житті Ані Лорак нею не користується. "Агенти впливу" зафіксували в її руках пудру французького виробництва - 100 євро.
Ані Лорак, співачка: "Тут у меня такая ответственность, потому что подхожу серьезно к тому, что я делаю..Я несу ответственность".
Правильно поєднати товар із іменем - цІла наука. Якщо глядач зірці довіряє - почне купувати товар в кілька разів частіше. Знавець пояснює: реклама - це казка, а співачка не зобов'язана фарбуватися російською помадою.
Максим Лазебник, директор Всеукраїнської рекламної коаліції: "Люди смотрят рекламу. Я не думаю, что они настолько прямолинейны - я не хочу говорить, тупы - чтобы переносить напрямую ситуации из рекламы".
Спортсмен Василь Вірастюк. Свого бізнесу поки не має, заробляє на рекламі. Ось він в рекламі пива. За логікою авторів ролика має його вживати. Чи так це - "Агенти впливу" спитали особисто Василя.
Василь Вірастюк, спортсмен: "Вживаю, звісно, вживаю. Учора з радістю вживав. Так, як заробляють алкогольні марки, так в Україні не заробляє ніхто. Тому що вони бабло роблять з води фактично".
Після 15-хвилинної розмови спортсмен відкриває свої справжні мотиви.
Василь Вірастюк, спортсмен: "Роблю якийсь тил для пенсії. Поки ти в спорті, поки ти на коні - всі хочуть тебе бачити, тебе знати. Тільки ти закінчив - та пішов до ср*ки. От так от у нас є".
Я - бренд
Ось приклади найуспішнішого підробітку українських зірок на власному імені. Вєрка Сердючка випускає іменний майонез. Софія Ротару є обличчям олії. Михайло Поплавський керує мережею п'ятизіркових туалетів.
- Стоп, Коляденко!... Ты сам - бренд!
Ця думка змінила життя хореографа Дмитра Коляденка. Своє ім’я він написав на чоловічій білизні та поставив цінник - 100 доларів за пару.
Дмитро Коляденко, хореограф, телеведучий: "Ставится имя, и за него платятся очень большие деньги. Даже если она стоит 10 долларов".
Та білизна імені Коляденка стільки не коштує. Собівартість удесятеро нижча.
- По правде?
- По правде.
- Ну, хорошо. 10 долларов.
Як виявилось, Дмитро Коляденко не є фахівцем з білизни. Ми перевірили це нехитрою провокацією.
Це Київ, місце найбільшої концентрації бутиків. В одному з них купляємо фірмову чоловічу білизну. 300 гривень.
А це - місце, де знецінюється будь-яке ім'я. На ринку - ті ж бренди, тільки уп'ятеро дешевші.
- То есть, вы предполагаете, что это на самом деле Дольче и Габбана?
- Я не предполагаю. Но просто подделки делаются, а это качество точно такое же.
Відрізнити білизну за 300 і за 50 гривень дуже важко.
Як ім’я діє на людину, ми зараз перевіримо на вже знайомому нам виробникові чоловічої білизни - Дмитрові Коляденку. Чи відрізнить він відомий дорогий бренд від дешевої китайської підробки?
Дмитра "Агенти впливу" зустріли біля казино о третій дня. Пропонуємо відрізнити фірмову білизну від підробної. В нашій сумці лише один брендовий виріб.
Дмитро Коляденко, хореограф, телеведучий: "Это настоящие Армани. Видно сразу. О! Маде ин Италия! Все написано, как делать. Я сразу чувствую, что это настоящее".
Але побачити різницю між білизною за 300 і 50 гривень Дмитро Коляденко не може.
Дмитро Коляденко, хореограф, телеведучий: "О-о-о-о! Вот это я бы точно не носил! Ха-ха-ха! Грамотный человек сразу видит, где подделка".
Ім’я у спадок
Усе, що ви чули про Карла Фаберже, уособлено в цій бабусі, вона - остання з роду ювеліра. Ім’я прадіда тепер - її капітал. На гроші тих, хто бажає пропіаритись, вона охоче мандрує.
Тетяна Фаберже, правнучка ювеліра: "Это было собрание русских дворян в Бельгии. Я им все рассказала про Фаберже".
У Києві Тетяна Фаберже - на запрошення місцевих ювелірів. За допомогою її прізвища вони хочуть просунути власне.
Працювати "правнучкою великого ювеліра" пані Тетяна почала недавно. Все життя була адміністратором.
Тетяна Фаберже, правнучка ювеліра: "Теперь я могу разъезжать, и смотреть на красивые вещи, и с другими людьми общаться. Многое - это фуфло".
У програмі її візиту – чай з митрополитом та російським послом. Відомі світові яйця Фаберже пані Тетяна бачила лише в музеях. Їй байдужі ці прикраси - вона їх не носить.
- У меня немного пальцы толстые.
Митрополит Володимир - давній шанувальник прикрас Фаберже. Тому сам запропонував зустрітися.
Ірина Карпова, кавалер ордену Фаберже: "Спасибо большое Татьяне Федоровне, потому что иначе мы бы, может, и не имели такой возможности, для меня это просто замечательно".
Митрополит Володимир, голова Київської Православної церкви Московського патріархату: "Любая металлическая вещь из драгметаллов и украшенная камнями - она не может оставить равнодушным".
Але пані Тетяну у митрополита більше цікавить акваріум.
- Видите - они плывут задним ходом. Не люблю я это все…
Пані Фаберже оплатили дорогу з Мюнхена і назад та 5 днів проживання в центрі столиці. Та це - вдале капіталовкладення. Тільки під час чаювання з митрополитом ювеліри домовились про 3 виставки.