Як зменшити прибуток котрабандистів [ Редагувати ]
Засилля фальсифікатів. За оцінкою Асоціації постачальників України, майже третина товарів на наших полицях - підроблені, тоді як у Європі фальсифікату в 6 разів менше.
Щороку державний бюджет України втрачає або недоотримує мільярди гривень від товарообігу підакцизних товарів. Наприклад, у 2018 році недоотриманий акцизний податок оцінювався в розмірі 2,6 млрд гривень, у 2019 - прогнозується на рівні 4,6 млрд гривень.
"Це суттєво впливає на економіку країни та добробут українців. Виникає логічне запитання - як повернути ці кошти в українську економіку?" -ставить запитання генеральний директор ПрАТ "ОТІ" Андрій Первушин.
Вартість акцизної марки на упаковці сигарет дорівнює вартості восьмої частини однієї сигарети, а от марка на алкогольному виробі - вартості однієї краплі напою.
Певним запобіжником від підробки є акцизна марка. Вона є в усіх країнах світу. Це своєрідний паспорт для цигарок або спиртного.
Наприклад, у 2009 році група компаній Industrial Innovation Group зробила цифрову голографічну акцизну марку і за перший же рік доходи до бюджету від підакцизних товарів збільшилися на 60% і склав близько $ 2 млрд. Але з 2013 року уряд ухвалив рішення про перехід на іншу марку - більш просту, зразка 1999 року, яку легко підробити, чим і користуються контробандисти
На око фальсифіковані алкоголь або сигарети відрізнити неможливо, адже підроблену акцизну марку виявляє лише спеціальний пристрій. Завод, що виробляє цифрові голографічні акцизні марки нового покоління, в Україні лише один - СП "Голографія". Розташований він у Києві. Він використовує лише технологіх та розробки українських вчених
За словами одного з топ-менеджерів IIG Георгій Бейлін, науковці підприєсмства, яке по обсягу випуску выпуску продукції входить ТОП-5 світових лідерів, а по технологиям в ТОП-3, пропонують державі сучасні комплексні технології для ефективної боротьби з контрабандою в Україні - запровадження цифрової акцизної марки з голограмою та спектральною міткою, а також комплексну інформаційну суперсучасну систему управління акцизною маркою Track&Trace.
"Система "Track&Trace" на відміну від будь якої іншої системи індивідуального маркування має мати наступні елементи - це державна система, дані якої належать державі, замовлення на виробництво акцизних марок дає держава, а дистрибуція також здійснюється під контролем держави". - стверджує генеральний директор ПрАТ "ОТІ", Industrial Innovation Group Андрій Первушин
Перед тим як потрапити на акциз, марка проходить кілька ступенів обробки. У голографічне зображення у вигляді коду науковці закладають інформацію про товар, хто виробник, постачальник і навіть в якому регіоні продано продукцію.
Тут його можуть зробити як із звичайного напису, так і з об'ємного предмета за допомогою 3D сканера. Підробити таку марку неможливо, стверджують науковці.
Акцизна марка нового покоління застосовується з використанням універсального існуючого обладнання та не вимагає переоснащення обладнання виробників та імпортерів для її нанесення. Вона легко ідентифікується, відслідковується та інтегрується з існуючими системами у всіх виробників алкогольних та тютюнових виробів.
Виготовляють на заводі й голограми для офіційних документів і навіть банківські картки. Industrial Innovation Group має сертифікацію від Візи та МастерКард. За час свого існування завод виробив понад 200 мільйонів карток міжнародного використання. Загалом, 80% банківських карток в Україні це продукція
української компаній, - стверджує директор департаменту захисної поліграфії Industrial Innovation Group Ігор Когут.
Якщо запровадити нову акцизну марку, котру практично неможливо підробити, то за рік до держбюджету від акцизного збору за тютюн і алкоголь додатково надійде близько двох із половиною мільярдів гривень.
Віктор Поліщук
Дивіться також: Науковці Industrial Innovation Group готові допомогти Україні повернути до $ 2,5 млрд на рік податкових надходжень з підакцизних товарів.